olela

Tips og Triks fra Grillet.no

18 posts in this topic

Her er noen få enkle tips om ting man kan gjøre når man skal lage et nytt eller svare på eksisterende emne eller her på Grillet.no.

I motsetning til når man svarer på i et allerede aktivt emne, har den som oppretter emnet noen valg som kan aktiveres.

Man kan f.eks opprette avstemming, aktivere/deaktivere utrykksikoner og signaturer.

post-1-0-23427300-1346137185_thumb.jpg

På en avstemming kan man selv velge antall svar, om det er mulig med flere svaralternativer osv...

-----

I selve tekst-editoren er det også mange valg man kan gjøre.

post-1-0-55817200-1346137614_thumb.jpg

Man kan endre tekst, formateringer, legge til linker osv.

Dersom man trykker på knappen "Spesiell BBCode" post-1-0-05202900-1346137188.jpg blir ennå flere valg også tilgjengelig.

post-1-0-32455800-1346137187_thumb.jpg

Her kan det f.eks legges til "spoilere", html, bakgrunnsfarge osv.

--------

Så neste gang dere oppretter et emne, gjør gjerne et forsøk på noe av dette :)

Åssen legger vi inn bilder? Går det kun via URL?

Åssen legger vi inn bilder? Går det kun via URL?

Trykk på bruk full editor ved siden av "post" knappen! :)

1 person likes this

Jeg venter veldig på bilde av den grillen din, så håper de er den du skal laste opp bilder av?

1 person likes this

Ahh så det er kanskje derfor jeg av og til ikke har valget å sette inn smilefjes som denne  :) ?

Men jeg lurer likevel på hvorfor jeg noen ganger ikke har denne muligheten når jeg ser andre har gjort det i samme tråden??

Akkurat det med smileys er litt rart her på side, det syntes jeg også.

På en pc vil du kunne få opp en oversikt over alle smileys når du poster i forumet.

Men i blogger og slik er de ikke der...

Men alle smileys har en snarvei, slik som ":)", ";)" osv... Skriver du disse tegnene gjør siden det automatisk om til smileys. Disse "kodene" virker også i blogger og slikt.

Sikkert litt forvirrende, men smileys virker altså selv om du ikke får opp oversikten.

Mener jeg har lest at dette skal bli bedre i neste store oppgradering av forumløsningen.

På telefon/nettbrett får man vel ikke opp listen over smileys noen sted. Dette pga Java tror jeg...

Problemet et at det i virker selvom jeg bare skriver det inn. Sånn som på facebook f.eks.

Mener du at det virker eller ikke virker?

Tester her nå... :):(

Det virket de gitt :)

:-) Prøver her igjen men nå har jeg også den "ramma" der jeg kan trykke på et fjes og få fram alle nede og kan klikke der. Prøver her altså "manuelt" og da blir det sånn :-/

Prøv uten "nesa". Sånn: ":)" uten hermetegn...

Hvis ikke det går har jeg rett og slett ikke peiling..

1 person likes this

:)

Nei har man sett! Da virker det.

:D

Edited by Grillpjokken
1 person likes this

Når jeg laster opp bilder som eg tatt i portrett format vises de som landskap, i alle fall når jeg bruker nettbrettet (Samsung Galaxy Note Tab 10.1 via DropBox app). Finnes det en måte å fikse dette på? Portrett bildene vises som portrettbilder i DB appen.

Edited by IvarS

Dette er ett problem som kommer med iPad/iphone også. Tror det har noe med autorotasjon av bildene å gjøre. Har i alle fall registrert at hvis jeg redigerer bildene bare ved å rotere en vei og tilbake igjen for så å lagre, -så legger de seg alltid riktig vei etterpå...

Om problemet ligger i pad/telefon eller i programvaren denne siden er bygget opp på er jeg usikker på.

Har lest om andre som har samme problem, så det er ikke spesifikt for denne siden heldigvis.

Nå er det snart en ny versjon av programvaren for siden på gang, og kanskje noen slike ting blir rettet på da?

Takk for info og tips :)

1 person likes this

Hvordan lager jeg forkorta linker som ser pene ut?

Edited by EspenH

Hvordan lager jeg forkorta linker som ser pene ut istedet for det fyllesnakket som jeg får når jeg copy/paster det jeg vil linke til?

Bruk link knappen på verktøylinja.. 

..ser den, skjønner det men paster inn der..oghey fiksa det gitt!

Edited by EspenH
1 person likes this

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now

• Similar Content

• By zyC
      Hei,

Ganske fersk på forumet. Oppdaget det så og si i skrivende stund. Artig med et Norsk miljø innen grilling.

Er 28 år og grillet siden jeg var 19, uten at jeg har tenkt videre utover at det finnes et miljø innen dette. Har testet alt av mat på grillen, alt fra sjømat til gryter og kjøttmat, baking, samt røyking av mat. Alt på en billig Weber grill.

Siste tiden har jeg laget eget grillkrydder ved å tørke forskjellige urter og chilli, samt å tilsette krydderier.

Skal også starte med sylting av forskjellige frukt og grønnsaker som rødløk, forskjellige typer chille, mango, etc. for å ha på grillen.

Nå tenker jeg å ta et steg videre og gå til innkjøp av en Primo Oval Junior og gå vekk i fra stålgrill.

Har lest på forskjellige fora at hvis man skal gå for kjeramisk grill så er det Primo man skal gå for?

Noen her som har erfaring med Primo Oval JR?
      Er det verd pengene?
      Funker den om vinteren?
      Noen som har gode oppskrifter på hjemmelaget grillkrydder?
      Gode forslag til hvilket syltede grønnsaker som passer til grilling?

Takker for svar!

Tore
    • By Mortenpj
      Hei, 
      Som jeg nevnte i introen min fant jeg dette forumet i min leting etter ny kullgrill.

Etter hva jeg har funnet ut så langt er at jeg ser ut til å ha hatt helt feil oppfatning av weber. Alltid oppfattet at de selger helt vanlige griller som er overpriset grunnet merke alene.

Så jeg har av den grunn til nå ikke kikket noe særlig på weber.

Jeg ser på meg selv som nybegynner og har lagt opp ett budsjett deretter som vil si maks 5000, + ett par hundre skulle ha greit. 

Det jeg griller til vanlig er vel stort sett "det vanlige", koteletter, spare ribs(ferdig kokt marinert), pølser hamburger. Har også grillet lammelår enkelte ganger.

Som dere skjønner så er det ikke det mest avanserte jeg holder på med nå. 
      Har virkelig fått sansen for low and slow, etter hva jeg har lest her og kommer til å prøve det ut en gang i fremtiden, så jeg leter derfor etter en grill der dette vil være mulig.

Grillen jeg hadde tenkt til å kjøpe først var landmann taurus, men lite lysten til å kjøpe en grill som varer kun en sesong.

Jeg har også idet siste sett på weber performer deluxe tror jeg.

Så mitt spørsmål er om det er noen anbefalinger og komme med som passer til mitt behov og budsjett?

Dersom interessen min øker for low and slow så kommer jeg såklart til å kjøpe en mer egnet grill til dette men ser ikke behovet før jeg ihvertfall har prøvd det ett par ganger

Ble ett mye lengre innlegg enn planlagt det her.

Men forhåpentligvis er det noen som har noen gode tips :-)

• By Julius
      Sol.no har lagd en egen grillside!

http://www.sol.no/mat/grill/
    • By ReneR
      En liten WSM modifikasjon.
      Fant ut at det kunne være greit å kunne flytte på den uten å måtte plukke den fra hverandre.