olela

Bakesten?

31 innlegg i emnet

Dere som baker på grillen, bruker dere slike bakestener? Er dette noe man MÅ ha før man i det hele tatt begynner å vurdere å legge baksten på grillen??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker både med og uten, har lagd en del brownies uten! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Da får jeg se om jeg får prøvd å bake litt snart da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hej i Norge

At bruge bagesten afhænger også af hvilken grill man har, og der er mange forskellige meninger om det.

Jeg bruger ikke bagesten i min gasgrill da den kan varme indirekte, men jeg har en bagesten til mine kulgriller. Jeg bruger dem til pizza og vanlig bagning, men den kan også bruges til indirekte grillning.

Per

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hej Danmark :)

Jeg har jo både gass og kullgrill, så da ser jeg uansett en mulighet for å få kjøpt meg noe nytt grillutstyr ;)

Tusen takk for tips, så skal jeg se om jeg kan få laget meg min egen mening etterhvert :D

Ole Jakob

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel snart 50/50 norske og danske her ;-)

Køb ikke en billig sten! Dem Weber laver er bare en keramikflise, de holder ikke og de bliver for varme da varmen hurtigt trænger igennem. Find en der er et par centimeter tyk.

Jeg bruger selv en Fredstone fra fredstone.dk. Det er en teknisk isolering der er specielt modificeret til brug i grill, man kan bage pizza og brød direkte på stenen.

Per

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe :)

Ja, kanskje vi burde døpe om siden til .dk i stede?

Dere dansker har mye større comunity når det kommer til grill en hva vi fjeldaper kan vis til. Så vi tar i mot all støtte fra våre naboer i sør med åpne armer. Velkommen skal dere være alle sammen.

Jeg skal huske tipsene dine, så skal jeg se om jeg kan få skaffet meg en slik en. :D

Ole Jakob

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare flott med dansker! :)

Fredstone ser ut som en god bakesten!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja vi har gode fora i DK, dog er de også infiltreret af norske grillere og muligens også svenske... Men der er god plads :-)

Fredstone er en ganske speciel type, helt unik. Man kan have varmekilden direkte under og den vil stadig ikke være for varm på oversiden.

Jeg ved der er en norsk griller, Arve Larsen fra Namsos. Han har fredstone til salg. Prøv at se på http://www.grillisten.com/38704402

Per

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis dere dansker tar helt overhånd her inne, får dere si ifra så jeg får lagt inn dansk språkpakke til dere:)

Jeg var faktisk på sidene til grillisten i går og kikket på noe annet, men disse så jeg faktisk ikke.

Da skal jeg nok bestille en stein snart, så jeg får støttet opp om de norske leverandørene av grillutstyr :)

Ole Jakob

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe en smule filtrering på sproget kunne være en fordel.

Jeg har faktisk været så heldig at møde Arve personligt her i DK for nogen uger siden og han er på norsk, en hyggelig mand og på dansk, en rar fyr..........!!

Mon ikke han finder herind på et tidspunkt.

Per

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal se på om det kan la seg gjøres. Mener jeg har sett det ligger gratis danske språkfiler på nettet.

Får håpe han blir å treffe her inne etterhvert ja. Jo fler grillglade vi blir, jo bedre!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei på dere! Det måtte en Danske til for å tipse meg om denne siden. Men bakesten ja, jeg har prøvd flere typer og landet på Fredstone. Og jeg er så heldig og fått til samarbeid med Frederik i Danmark så jeg er Norsk forhandler. Mvh Arve, Grillisten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann :)

Det er ikke lengere siden enn på lørdagen vi åpnet her, så det er nok ikke så mange som vet om det ennå. Velkommen skal du uansett være! :D

De virker spennende de bakestenene dine. Det er vel den minste utgaven som passer best i en vanlig 57cm kulegrill?

Ole Jakob

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stenen som ArildH fikk tilsendt er 37 cm og passer runde kulegriller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg holdt faktisk på å kjøpe Jamie Olivers bakesten i dag, pga prisen (120 kr eller noe sånt, på salg), men kjøpte en fra Weber. Blir jo litt skeptisk når jeg leser denne tråden, men vi får se hvor lenge den holder. Vi stekte pizza i dag, og det fungerte i allefall fint.

Og skulle den sprekke, så får vi skaffe oss en i naturstein, eller ringe grillisten

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg holdt faktisk på å kjøpe Jamie Olivers bakesten i dag, pga prisen (120 kr eller noe sånt, på salg), men kjøpte en fra Weber. Blir jo litt skeptisk når jeg leser denne tråden, men vi får se hvor lenge den holder. Vi stekte pizza i dag, og det fungerte i allefall fint.

Og skulle den sprekke, så får vi skaffe oss en i naturstein, eller ringe grillisten

Nu ingen panik!!

Du må jo bare se hvor længe den holder.

Det gælder mest om at bruge det udstyr man har til rådighed på den rigtige måde. En bagesten som webers er det bedst at placere kullene/briketterne i en ring rundt om den, ikke nogen under. Eller bliver varmen i stenen for kraftig efter lidt tid og det du bager bliver brændt i bunden.

En Fredstone ligger man kullene direkte under da den har isolerende egenskaber og ikke "varmer igennem". Til gengæld skal den gerne ligge på den varme grill i 15-20 min da den faktisk ellers er for kold.

Per

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nu ingen panik!!

Du må jo bare se hvor længe den holder.

Det gælder mest om at bruge det udstyr man har til rådighed på den rigtige måde. En bagesten som webers er det bedst at placere kullene/briketterne i en ring rundt om den, ikke nogen under. Eller bliver varmen i stenen for kraftig efter lidt tid og det du bager bliver brændt i bunden.

En Fredstone ligger man kullene direkte under da den har isolerende egenskaber og ikke "varmer igennem". Til gengæld skal den gerne ligge på den varme grill i 15-20 min da den faktisk ellers er for kold.

Per

Ingen panikk, den gjør sikkert jobben! De pizzaer vi stekte på fredag ble ikke brent, gjør et nytt forsøk i dag.. :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I en grill der du kun får under-varme må jeg si meg skeptisk til den stålplaten der. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fair pont.

Tror jeg skal heller se om jeg får tak i en slik fredstone.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grillisten/Arve selger vel Fredstone?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har noen prøvd en slik stålplate til baking/pizza på grillen? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Johnk har skrevet litt om det tidligere her:

Jeg har fått brent meg pizzastål på jobben, men har ikke fått gjort det klart ennå. Julius har også, men han har kanskje ikke kommet lengre enn meg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nok kommet like langt som deg Ole Jakob! :P

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå