yetiman

Kjøpe kull?

67 posts in this topic

har jo 5 fra før hos deg, og vil gjerne ha 10 til - dvs. totalt 15.........

Henning

Lige en update på vores søgen i Brasilien efter trækul.

Det er lykkedes at få kontakt med en der har lavet trækul i 17 år med export til f.eks USA  mfl. lande.

vi har modtaget prøver og det er det bedste kul ikke bare jeg men de andre der har prøvet det siger , det er neutralt og fine stykker der er blæst rent inden det kommer i sække.

post-18-0-80852400-1376562553_thumb.jpg

post-18-0-24646800-1376562650_thumb.jpg

Vi håber at kunne lave et samkøb først på 2014 hvor prisen gerne skulle holde sig under 100 kr for 9 kg kul

Så det er bare at sige til hvis nogen skal være med

2 people like this

Dette så skikkelig bra ut! Og det var da veldig billig??

1 person likes this

Dette så skikkelig bra ut! Og det var da veldig billig??

De andre gange hvor vi har laves indkøb sammen har prisen være nogenlunde det samme

1 person likes this

Kunne tenkt meg å prøve noe sikkelig kull selv. 

Har prøvd det nye kullet til Weber, det er helt ok synes jeg, men skulle likt å prøve noe av de de store gutta bruker.

1 person likes this

Først og fremst: Velkommen skal du være svar! :D

Gøy at du også kom hit til slutt :)

Har prøvd kullet til Weber jeg også, og syntes egentlig at det virker ganske bra. Jeg har ikke så mye erfaring med kull da det for det meste har gått i briketter hos meg.

Men det begynner å bli en del poser med kull i kjelleren nå, så jeg gleder meg til å få testet litt forskjellig :)

Takk takk :)

Jeg hadde ikke fått med meg at folk flest hadde flyttet fra weberklubben og hit, mye bedre forums del ihvertfall :)

Jeg oppdaget  http://www.weberguru.dk og plutselig fikk jeg en pm fra Jetiman så da havnet jeg her :)

Går mest i briketter her også, har 90KG igjen av weber sine gamle, hehe, det er jo ikke mye.

Vi er ikke så mange her ennå, men det er i alle fall god kvalitet på det meste som blir diskutert :)

Må bare kondolere med ett stort lager av Weber briketter. Særlig hvis du har briketter av støv-typen... Jeg har heldigvis under en halv sekk igjen fra mitt lager, så nå skal jeg snart gå løs på HeatBeads. 

There is something fishy about this place......the admin is an cat and you just cant get mad at an cat.......

:lol:

De er de gamle som støver ja, men de varmer og holder varmen bra :)

1 person likes this

Hehe  :ph34r:

post-1-0-19825500-1376911639_thumb.jpg

Ja de holder på varmen, men det blir ett voldsomt søl...

Heisann Godtfolk

Jeg vet ikke om kommersielle aktører som oss er velkomne på dette forumet, men jeg tar allikevel sjansen. 

Leser meg gjennom forumet og ser at det er mye kompetente folk her som tar grillingen sin seriøst, det kan vi like. 

Ser også at dere er på utkikk etter bra grillkull, og her tror jeg vi kan hjelpe til. Vi mener selv at vi har markedets beste grillkull.

Alle kullposene, samt selvfølgelig de råeste grillene, opptenningsbriketter, røykspon, pellets osv. er tilgjengelig i webshopen vår, samt utstilt i grillrommet vårt på Hvalstad.

Men jeg skal ikke reklamere for mye i min første post, men her er hvertfall en link til hjemmesiden vår med informasjon om griller, kull, webshop osv. 

Kanskje noe faller i smak?

http://www.gastronaut.no

Mvh
Espen Nersveen
Gastronaut AS

1 person likes this

Hei Gatronaut / Espen :)

Dere er selvfølgelig hjertelig velkommen hit dere også :) Her er det plass til alle!

Bare pass på å tydeliggjør at dere er en kommersiell aktør slik som du gjør i innlegget ditt, så burde alt være OK. Det enkleste for dere er kanskje å skrive noe i signatur-feltet deres, så kommer informasjonen med på hvert innlegg dere legger inn :)

Dette faller helt klart i smak ja :)

Jeg har kikket på nettsiden deres tidligere, og dere har mye snadder jeg kunne tenkt meg å prøve.

Sist jeg var inne å kikket på sidene deres mener jeg det kostet 300,- i frakt pr pose med kull.(?) Det er noe bedre nå, men jeg vil vel fortsatt si at det er litt høye fraktpriser. Jeg innser jo også at det er stort volum på det som skal sendes, så det er nok kanskje forklaringen bak det hele :)

Heisann

Så hyggelig at vi også kan være med på forumet da. :-)

Når det gjelder fraktprisene så regnes det ut automatisk i forhold til vekten på produktet (som jo i kullets tilfelle er ganske høyt) og opp mot postnummeret pakken skal sendes til. Det er Bring sine priser og tjenester vi bruker på pakker opp til 35 kg.

En pose med kull á 10 kg koster da fort 150 kroner å sende. Vi kommer til å gjøre det mulig ved større ordre at man kan hente ordren hos oss, det vil jo selvfølgelig kun hjelpe kundene våre på østlandet, men om man bestiller noen sekker så kan man jo fort spare noen kroner.

Mvh

Espen

1 person likes this

Ja, det var det jeg trodde. Ingen ting er dessverre gratis ;)

Det er nok bedre å hente som du skriver ja. -Og da kan man jo bruke pengene man sparer på frakt til å kjøpe ennå mere stæsj :D

"Heldigvis" er det IKEA i nærheten, så da burde det ikke være så vanskelig å få innvilget en tur fra kona eller ;)

Hmm, har fått f.eks. Primo kull opp fra Danmark, men fra østlandet blir vanskelig :P Dersom man ville ha en palle kull eller et annet større kolli over fjellet, har dere da system for å organisere en fornuftig transport, eller overlates det i såfall til kunden?

Arild

Jeg kan prøve denne tjenesten når jeg skal sende pallen til deg Arild. 
Henter bull kullet i morgen og pakker på Onsdag, Da kan jeg legge inn et oppdrag og se hva det kommer på. 

Ellers vil jeg si at man som privatperson ikke må finne på å sende noe med de store transportselskapa. 

Det blir svindyrt. de operer med store rabatter.

https://www.easybring.com/nb

2 people like this

Hmm, har fått f.eks. Primo kull opp fra Danmark, men fra østlandet blir vanskelig :P Dersom man ville ha en palle kull eller et annet større kolli over fjellet, har dere da system for å organisere en fornuftig transport, eller overlates det i såfall til kunden?

Arild

Gastronaut. Det var faktisk et konkret spørsmål ang. leveranser/transport til andre deler av landet enn Oslogryta :P  kamuflert inni mitt forrige innlegg.

Arild

1 person likes this

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now