ReneR

Heat Beads Briketter II

22 posts in this topic

Det er snart "får vi håpe" sommer.

Skal jeg hente en palle til med Heat Beads Briketter ?

Jeg får de levert til Fredrikstad.

Prisen er kr 100 ink.mva for 9kg

Er det noen som er interessert ?

Jeg kan også sende.

Det er 48 sekker på pallen, jeg kan få flere paller.

Fyll inn navn og antall under. "klipp og lim"

Edited by ReneR

Ser nesten ut som om responsen tilsier en ny runde til høsten???

Henning

Det ser sånn ut. trudde det var andre som ikke kjøpte i høst som ville ha nå.

Etter å ha brukt heat beats så jeg ikke lyst til å bruke weber sine igjen.

Jeg kunne tenkt meg å prøve 4-5 sekker men jeg skal ikke til Norge før i juli :(

Jeg kunne tenkt meg å prøve 4-5 sekker men jeg skal ikke til Norge før i juli :(

Det kommer nok opp en pall før den tid, om ikke skal jeg spare en sekk til deg.

Du bor jo ikke så langt unna.

Jeg har ikke tatt noen opptelling av restlageret - men en 10-15 sekker kan jeg nok fylle på med utpå forsommeren!

Henning

Hei,  jeg kjøper gjerne 10 sekker, vis det fortsatt er mulig.

Mvh,

John

Edited by jajohnsen

Det skal du få, jeg skal bestille opp en palle nå, Det var ikke så stor interesse så jeg har ventet litt.

Nå er de bestilt... 

Følgene bestillinger er notert.

Grillpjoken 5 sekker

jajohnsen 15 sekker

1 person likes this

Jeg venter å få inn brikettene førskomende Torsdag.

Nå er denne pallen solgt. 

Nå er det bekreftet, jeg få brikettene i morgen.

Neste gang vil jeg også være med igjen :-)

Arild

1 person likes this

Kan man bruke briketter i Monolith????

Henning

Jeg vet ikke og har heller ikke tenkt å prøve :-)

Gikk nesten på en kjempesmell onsdag. Skulle grille for/med en gjeng mennesker, 4 retter, og første retten skulle grilles etterhvert som gjestene ankom.., marinert scampi med en grillet skive loff med urtesmør som et lite "tygg". (Dette tar jo bare etpar minutter på hver side..).

Tross alle advarsler troppet jeg opp med kokosbrikettene til Weber.., de i grå poser med borrelår.., lang historie kort.., jeg klarte såvidt å grille scampi og loff før varmen døde.., og da var lokket oppe med full tilgang på oksygen hele tiden... Til alt hell hadde jeg tilgjengelig 1,5 pose steinkullbriketter fra Weber, slik at arrangementet kom i mål.., men jeg svetter litt på ryggen en stund.

Første og siste gang med de brikettene.., og jeg har 8 sekker i kjelleren :-(

Arild

Nå holdt jeg nesten på å le - var dette årets kokos-historie????

Hva er erfaringen med HeatBeads?

Henning

Jeg trodde faktisk ikke at Weber kunne sende ut på markedet noe som var SÅ dårlig, jeg skjønte jo ut fra det jeg har lest at disse kokosbrikettene ikke var helt topp, men at de rett og slett var totalt uegnet for grilling trodde jeg virkelig ikke :-(

Jeg har ikke testet Heatbeads enda, ville bruke opp lageret med Weber-briketter først, men jeg stoler på det jeg leser/hører om Heatbeads.., derfor vil jeg være med på neste leveranse.

Arild

Jeg tar opp en palle når jeg kommer hjem fra ferie den 4 August.  Kan også sende med noen sekker Bull kull om du ønsker. 
Så slipper frakten å bli så "dyr"

Utekjokken_teknologi.jpg

Supert :-)

Arild

Må bare si det er supert det du drar igang ReneR. Utrolig bra at du vil hjelpe oss andre her inne med slikt.

Selv om jeg ikke var med denne gangen, blir jeg nok med nå brikettene fra forrige leveranse er oppbrukt!

:D

Har du mye bullkull Rene? du bor jo like borti gata nesten... og kunne tenkt meg å prøve litt uten å måtte kjøre helt til vestfold :P

Har du mye bullkull Rene? du bor jo like borti gata nesten... og kunne tenkt meg å prøve litt uten å måtte kjøre helt til vestfold :P

Jeg har et par sekker, men jeg er i Spania nå og er ikke hjemme før den 4. August. og garasjen er låst... 

Bestiller også en ny palle heat beads neste uke, så de står klare til jeg kommer hjem. 

1 person likes this

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now

• Similar Content

• By grillcaines
      Hei, alle!

Registrerte meg her idag i jakten på en god støpejernsform på 57 cm diameter /rund til min Weber Master Touch 57. Innviet den 17. mai og resultatet ble perfekt. Jevn og fin varme over det hele og lett og forutsigbar å jobbe med :-) 

Kullgrill er min greie men ser at gass og andre typer kan være kjekt i sine sammenhenger. Noen som har tips om ren 57 cm støpejernsrist til min weber? Har også vurdert GBS risten med mulighet for innsats av 30 cm Ø indre grillrist. Tips mottas med takk : )
    • By KJoe
      Hei, håper jeg kan få litt hjelp her med et problem jeg har med min Kamado Joe Big. Jeg sliter med å få skikkelig varme på grillen!
      Har tidligere grillet på en Weber Ø47 med briketter og da hadde jeg ikke sjans å holde handa nær grillrista, mens på kamadoen kan jeg holde handa nesten nede på rista. Sliter med å få en skikkelig "searing" på grillen og det blir mer som en komfyr.
      Jeg har grillet sikkert i overkant av 10-12 ganger, men har sålangt ikke fått mer enn 200 grader på termometeret. Da snakker jeg om det som er i lokket på grillen.
      Jeg har brukt Gastronaut grillkull, både med store biter og med mindre biter. Jeg har typisk fylt opp et opptenningsrør med kull (standard rør fra weber), men også brukt mer kull og tennbriketter. Bruker altid firebox divider og fyller opp ene siden. Jeg har spjelet helt oppe både i topp og bunn. Noen som har tips til hva jeg bør tenke på for å få skikkelig varme på kullet? Trenger jeg mer kull?
    • By Sissel
      Har noen erfaring med Big Green Egg XL, evt. Primo Oval XL, eller vet noe om forskjellen på disse modellene? Og er det noen som kan si litt om evt. fordeler/ulemper i forhold til ordinære kullgriller? Og til sist, jeg har sett Andreas Viestad snakke varmt om bruk av ved i stedet for kull - det skulle jeg gjerne testet ut. Er det noen som vet om disse keramiske ovnene har plass for ved? 
    • By svar
      Yo
      Jeg ser at butikker som bbqshop har mest røykved i pelletsform.
      Er dette likt å bruke som eks flis eller kubber? Blande det bare sammen med kullet?
    • By Eirikwn
      En kompis av meg skal ha fest i hagen, og har spurt om jeg kan hjelpe til med å grille en gjøkalv.
      Har lyst til å prøve, men har ikke gjort dette før.
      Har noen av dere noen tips til hvilken type grill og hvor man kan få lånt/leid denne?
      Hvor lang tid bør vi beregne med et "steama" dyr?
      Hvor får man tak i gjøkalven?