olela

WSM Mini og oppgradering på 47 og 57cm WSM

11 innlegg i emnet

Det kan jammen meg se ut som om Weber er i gang med å lage en 14,5" WSM for 2014.

Noen mindre endringer er det visstnok på de større modellene også for 2014.

http://tvwbb.com/showthread.php?42575-Weber-is-bringing-back-the-1880-%96-14-5%26%238243%3B-Mini-Smoker

http://tvwbb.com/showthread.php?44103-Added-14-5-quot-WSM-711001-to-this-forum

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stilig, en slik skal helt klart finne veien hjem til meg :-)

Hull for prober.., helt klart på tide, de andre har hatt dette "alltid"..

Arild

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe. Er ikke overrasket over det Arild. Det dukker nok opp en i Oslo kan jeg tenke meg også.

Hull til prober er nok kjekt ja. Hvordan gjør dere dette i dag? Ledning via luke eller ventil?

Men dersom dette er 2014 modellene i US, kan det vel hende det tar litt lengre tid før det kommer til oss? Eller hvordan har det vært tidligere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke imponert over at dem skal ha hull for termometer i lokket.  :(

Blir jo tull hvis man må løfet av lokket innimellom. Burde ha dem rett under rista.

Selv har jeg tatt ut den øverste skruen på to av holderne for rist og vannpanne.

Det går greit. I hvertfall uaktuelt å bore egne hull. p.g.g. lakken.

Og angående Mini WSM, så er det jo noen som har laget seg en sånn selv  :D

Endret av Grillpjokken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig, jeg leste ikke nøye nok, hull i lokket er meningsløst, da kan man nesten like godt ha ledningen inn ventilen, den er åpen uansett.

I dag legger jeg ledningene i klem under lokket.., så jeg har noen ekstra ledninger på lager.., forbruk :-)

Arild

Jeg har slike hylser med hull gjennom som de selger over there, men har ikke montert de, synes hullet er for lite for de fleste probene jeg har.

Arild

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hull eller ikke hull - jeg skal ha en sånn ja!

Henning

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tøft! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestille gummiplugg som reservedel og borre hull til den i den gamle.

Bestille ny midt del når den gamle blir rusten og stygg rundt hullet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av KnudB
      Selger en Rebel smoker 45 cm. Tilsvarer Weber smokey mountain. 2*45 cm grillflate  Lagret innendørs når ikke i bruk.  
      Har en sekk mesquite røykeved, noen sekker Weber grill briketter og trekk som følger med.
      Smokern selges grunnet overgang til Traeger grill.

750 kr + frakt eller bud. 

Befinner seg i Hordaland.
    • Av Mikael Kvale
      Pulled pork igjen. Synes ofte disse grilldagene (les: nettene) blir i overkant lange, og smått ødeleggende for kvelden. Hvordan vil resultatet bli om man varmer opp fillegrisen dagen etter tilberedning på smokeren, alternativt tar 10-12 timer på smokeren og avslutter med noen timer i stekeovnen dagen etter? Alle innspill for å gjøre tilberedningen enklere mottas med takk. Skal gjerne være serveringsklar i 18-tiden, og da har jeg tidligere måtte vokte smokeren hele natten i forveien...
    • Av IvarS
      Været her er ofte ikke kompatibelt med å lage PP og annet på røykegrillen (WSM47). Jeg har lenge hatt et ønske om å bygg noe som bøter på dette. Etter å ha brukt noen timer på internett fikk jeg en idé til et lite hus. Det ble brukt en del timer til for å finne materialer som passet. Vinkeljern ble brukt til rammeverket og bølgeblikkplater til vegger og tak. 
      Nå er den endelig ferdig og jeg vil dele den med andre, slik at flere kan lage lik eller bli inspirert.

Vinkeljernet var heldigvis med hull. Hadde tatt litt lenger tid om de også måtte bores.

Ferdig! Det skal være nok plass for luft å komme inn nede og ut oppe. Håper bare at det ikke er for mye åpning slik at vinden kjøler for mye.

Steinfliser som tåler frost i bunnen for å hindre evt. gnister å lage merker i terassegulvet. God til å rekke rundt for å justere ventilene.
      Veggene er 65 cm brede og det er 105 cm opp til der veggplatene slutter. Veggplatene er 100 cm for å lage plass til innluft nede, kanskje unødvendig men nå ble det slik.Fronten er 120 cm høy, jeg ville ha god plass til å arbeide på. Døren låses holdes inntil med en eksenterlås. Prisen vil jeg helst ikke vite, den ble endel dyrere enn planlagt (jeg har tatt endel ekstraturer til verktøybutikken for mer festemateriell og da hender det jo at en får med seg noe mer...).
      Jeg valgte bort tre til fordel for metall pga. brannfare, men jeg er sikker på at det hadde gått veldig fint å bygge både rammen og kledningen av tre, og ett eller annet mot brann nederst hvor veggene er nærmest kullkammeret. Det hadde i hvert fall kostet en god del mindre, og den hadde nok blitt fortere ferdig. Da hadde jeg også unngått alle de skarpe hjørnene. 
      Videre vil det komme hjul på slik at den er lettere å flytte rundt.
      Alt i alt er jeg fornøyd og det er jo også gøy å holde på med å bygge. Gleder meg til å få prøvd den. Satser på at jeg lager BB-ribs til fredag!
    • Av padda

Fruen sin bursdag, så hun fikk velge middag. Det ble lammelår laget på WSMen. Brukte en oppskrift jeg har brukt før på lammeskanker, fra virtualweberbullet, og marinerte låret over natten i en blanding av honning, sennep, hvitløk, sitron og rosmarin.

Pyrobildet:

Hadde regnet med at låret skulle ligge i 5 timer, men etter 3 var det egentlig ganske klart.

Tok det så av og svidde det på bunnen av smokeren, et par minutter på hver side. Resultatet synes jeg ble rent vakkert:

Ferdig middag:

Nydelig mat!

Paul
    • Av Julius
      Selges grunnet lite bruk!

57cm WSM fra 2012,

Performer'n er fra 2010 eller 2011, denne kommer med helt ny bunn grunnet reklamasjon!

Har også en ny bunn til performer uten gasstenning om noen vurderer å sette en 57cm i benkeplate eller no!