olela

Grillutstyr i utlandet, som vi ikke får tak i her

34 posts in this topic

Fra tid til annen blir det litt snakk om utstyr som det ikke lar seg gjøre å skaffe her.

Varene er ofte lett tilgjengelig på ebay, amazon og lignende, men de nekter å sende til Norge.

Hadde det vært en ide om vi slo oss sammen, og fikk sendt dette til oss via jetcarrier, myus eller noe slikt? Da får du en US-adresse som varene sendes til, så sender de det videre til deg.

Jeg kunne godt tatt på meg det å bestille inn det dere har lyst på, også sendt det videre til dere når jeg fikk det.

Og eventuelt HVA er det dere kunne tenkt dere??

Jeg har brukt Jetcarrier en del ganger for en kolega her på jobben, og det fungerer veldig bra. 

De har ingen tilegg til sine fraktpriser. alt du betaler er fraktprisen som står i tabellen og 25% norsk moms

Er det noen som ønsker å benytte sjøfrakt fra de, jeg jeg hente for dere på deres terminal i Halden. så kan pakken hentes hos meg. 

eller så sender Jetcarrier direkte til deg.

Priser hos Jetcarrier:

http://www.jetcarrier.com/info/magporto.asp

hmmmm, jeg har noen småting jeg kunne tenkt meg fra ebay som ikke sendes ut av usa, men det er ikke grillrelatert.

Du får en adresse som denne: 

Ola Grillman
601 W Linden Av # 12345
Linden, NJ 07036

Jeg kan også få sendt alt til ett søskenbarn der borte. Så kan han få sendt alt samlet til meg.

Da burde det vel være håp om litt billigere frakt og kanskje slippe momsen ;)

1 person likes this

Jeg har funnet noen termometer på amazon jeg kunne tenkt meg vist det blr ett felleskjøp.

Jepp. Vi ser hva som skjer, og hvis det er nok som melder interesse kan vi prøve å få gjennomført dette.

Det var vel en her som kunne tenkt seg askespade til WSM også. Den selger Weber kun over dammen...

Askespade hadde vært fint å hatt ja, askebøtte også for den saks skyld.

Da er jeg oppe i 

Maverick ET732

Askespade

+en ikke grill relatert ting.

Jeg skal bestille en Thermapen og noen rister men tar de fra UK, og får den sent til strømstad postkontor for å slippe toll og tull. 

Men jeg vet ikke hvem av Thermapen jeg skal bestille.

http://www.amazon.co.uk/s/ref=sr_pg_2?rh=n%3A11052681%2Ck%3AThermapen&page=2&keywords=Thermapen&ie=UTF8&qid=1377504536

http://www.thermoworks.com/products/thermapen/splashproof_thermapen_limited_edition.html

Edited by ReneR

Thermapen burde vårt ett must hos alle som griller. Tror det er den grillgadgeten jeg har som jeg er mest fornøyd med...

Fargen spiller vel ikke så stor rolle, men den med kullet på var jo flott da :)

1 person likes this

Det er heller det at prisen varierer fra 36-89 pund som forvirrer meg og jeg kan ikke se noe forskjell på de

Tipper de til 36 pund er "refurbished"... Dvs demoer, sendt i retur osv...

Jeg kjøpte ett par sånne for en tid tilbake. Funker knallbra... De kom med kalibreringsbevis og i original forpakning. 

ReneR: Kunne du laget en liten guide for oss som ikke har bestilt til Sverige før? 

Litt usikker på hvordan man gjør det i praksis.

Du bestiller bare varene til:

Ola Grillmann "ditt navn"
POSTE RESTANTE

452 01 STRÖMSTAD

Sweden

Så henter du det på posten i Strømstad, enten på terminalen eller på ICA, "har fått det sendt til begge steder"

Slenger det i bilen og kjører over grensen mens du gliser til tollerne... 

1 person likes this

Men handler man fra utsiden av EU må man  vell da ut med svensk moms?

Ja du må/bør handle innenfor EU skal det være noe hensikt å sende det til sverige

Jeg skal bestille en Thermapen og noen rister men tar de fra UK, og får den sent til strømstad postkontor for å slippe toll og tull. 

Men jeg vet ikke hvem av Thermapen jeg skal bestille.

http://www.amazon.co.uk/s/ref=sr_pg_2?rh=n%3A11052681%2Ck%3AThermapen&page=2&keywords=Thermapen&ie=UTF8&qid=1377504536

http://www.thermoworks.com/products/thermapen/splashproof_thermapen_limited_edition.html

Jeg bestillte Thermapen fra England men det viste seg at de bruker Hasvold AS i Oslo som representant i Norge. Så jeg fikk min fra dem. Men ser nå at Gastronaut også selger disse. Men ser ut til at fargeutvalget er begrenset...

Jeg bestillte Thermapen fra England men det viste seg at de bruker Hasvold AS i Oslo som representant i Norge. Så jeg fikk min fra dem. Men ser nå at Gastronaut også selger disse. Men ser ut til at fargeutvalget er begrenset...

Når den koster 360,- hos amazone.co.uk og 890,- hos Gastronaut så er valget meget enkelt.  

Når den koster 360,- hos amazone.co.uk og 890,- hos Gastronaut så er valget meget enkelt.  

Betalte 625,- hos Hasvold men fremdeles en del forskjell fra amazon, ja  :(

Ser at det stort sett er ETI (fabrikanten) som også selger på amazon. De var de jeg først bestillte hos men ble altså "satt over" til Hasvold.

Men vi er vel ikke snauere enn at vi kan klare å få noen over dammen innen den tid Henning?

Tilogmed jeg kunne tenkt meg en slik...

Sikkert flere her inne også.

Sett igang!

Henning

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now

• Similar Content

• By VegardLofnes
      Andre halvdel av «Bbq-brødre hektet på smoking».

Har elsket matlaging lenge, og siden det ble kombinert med flammer har jeg vært solgt.

Har gjort endel prosjekter på gefühlen (lam på åpen flamme etc), og laget en smokebox med min bror der vi forsøkte oss på brisket.

Men vil ta steget videre, og få tips og lære av andre som har holdt på med dette lengre!
    • By Steinarlofnes
      Hei Vi er to brødre som i mange år har elsket matlaging og spesielt grilling. Vi har hatt flere gøye prosjekter med grilling av store stykker kjøtt over åpen flamme. Så bygget vi oss en svær smoker (røykboks) der vi lagde vår første brisket. Det var stor suksess! Vi er helt i startgropen, men er blitt hektet på smoking. Vi må lage brisket igjen.. og alle de andre klassikerne. Men det er søren ikke lett å få tak i de rette kjøttstykkene her i Norge. Så mens jeg googlet rundt fant jeg dette forumet. Endelig noen i fedrelandet som forstår hva vi snakker om.
    • By ecount
      Hei,

Jeg arvet nettopp denne grillen av min far, og lurer på om noen av dere kjenner til hvilket merke det er? HAr snakket med landmann på telefon, og de kunne fortelle at det ikke var en av deres modeller. 

Takk for hjelp!

• By SAS
      Hei

Ny griller her. Kom over denne siden mens jeg prøver å finnevut hvilken kamado grill jeg skal fåeg. Tidligere hatt en gassgrill. 
    • By 84mm
      Kom over denne siden.. Ser bra ut.. 
      https://hankstruebbq.se/