olela

Hull til prober på kullgrill

21 posts in this topic

Dagens quiz!

Hva skal dette brukes til??

post-1-0-62401500-1382697193_thumb.jpg

NB! Dette emnet er flyttet fra "Fjaseprat"-tråden.

De derre skal du bruke for å få stukket inn proben?

H

1 person likes this

Det skal du ikke se bort i fra nei :)

Nå er det slutt på ledninger igjennom lokket eller inn i ventilen på toppen.

Tenkte at når jeg først skal borre hull i kula, kunne jeg like så godt ta ett hull til. Får se om jeg får satt i gang "pimp my performer" prosjektet mitt i helga :D

Er det store nok hull i de da ? 

I følge mine beregninger skal det være passe dette ja. Får ikke testet ordentlig før jeg får montert og kappet de til på riktig mål. 11-12mm hull i midten bør være nok i massevis. På nettet der jeg de anbefaler minimum 3/8" hvis en har maverick et732, så da burde dette være nok i massevis.

1 person likes this

Jeg har også slike "hylser" liggende, men det ble aldri til at de ble montert.., hullene var for små for de probene jeg har/hadde.

(Dette var tilbake i steinalderen, så det har forhåpentligvis vært en utvikling her).

Arild

Jeg har testet nå, og alle probene mine skal passe :)

1 person likes this

Nå er det montert, og fin og flott... Fikk en liten utfordring med at hullet ble borret litt for lavt, slik at probene må vinkles litt ned for få de inn. Bordet på performeren ble litt i vegen. Men det var bare å gradere åpningen på hylsa med en liten fres, så virket det så fint atte.

Men det som er typisk, er jo at jeg fant en ennå bedre løsning i dag. Så hvis noen skal gjøre dette senere anbefaler jeg eller å skaffe et par rustfrie blindnaglemuttere LF-CO i dimmensjon M10x19 (eller tilsvarende). Da er det bare å skru inn en liten M10 skrue i bakkant når hullet ikke skal brukes. Det burde bli ennå enklere å få til dersom man har utstyr til å få festet naglen.

post-1-0-90251600-1382952178_thumb.jpg

1 person likes this

M6 blir nok i snaueste laget. Det er vel 3/8" (ca 9,5mm) de anbefaler til probene til Maverick ET-732.

Stemmer bra det, de er for små, hadde de passet hadde jeg gjort det for lenge siden. 

Men jeg har ikke "fått tak i" M10 enda. 

Jeg kan sikkert skaffe det hvis det er noen som ønsker det... 

Klare man å klemme fast de syrefaste uten riktig verktøy da ? 

Vanligvis bruker jeg skrue og mutter trikset.

Ville tro at det gikk ja. Da skrur du vel bare først mutteren langt inn på skruen også skruen inn i naglen? Også skrur på en måte mutteren ut av skruen igjen imens den holdes fast?

Ville tro at det skulle gå lettere enn å dra den ut med ei håndholdt tang i alle fall...

Stemmer bra den beskrivelsen der Ola, det fungerer bra med alu utgaven,

men man bør ha en skive mellom mutteren og blindnaglen.

En skive bør man nok bruke ja, hvis ikke kan nok naglen bli litt herpet...

Her er bilder av "min" løsning...

Brukte delene jeg la ut bilde av i første post.

Innvendig i grillen:

post-1-0-10495800-1383202476_thumb.jpg

Innvendig med hettemutter montert:

post-1-0-35634600-1383202472_thumb.jpg

Utvendig:

post-1-0-46146300-1383202479_thumb.jpg

Laget også ett feste der jeg kan feste mutteren når jeg har ledningene til probene igjennom hullet i grillen. Hvis ikke hadde jeg garantert mistet den ganske snart...

post-1-0-91203600-1383202483_thumb.jpg

Og det virker faktisk veldig bra :D

1 person likes this

Sender avgårde 3stk til ReneR i dag.

post-1-0-08348900-1398669450_thumb.png

post-1-0-78133100-1398668359_thumb.jpg

Dersom det er andre som trenger, har jeg noen ekstra nagler liggende.

Koster kun porto :)

De var kjekke :)

Tåler de temperaturen i en grill, eller er de tiltenkt smokere?

tror da de kan tåle grill temperatur. :blink:

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now

• Similar Content

• By JazBas
      Selger en ubrukt smokenator 1000 hvis noen er interessert. http://www.smokenator.com/Store/the-smokenator-1000
      Fikk den levert i fjor høst, men har oppgradert til 67cm Weber Kettle i vinter..så da passer den ikke lenger.

Selges for 500 +frakt (mottakelig for bud)
    • By McBBQ
      Da har Weber sluppet en ny serie kullgriller med dobbeltisolert lokk og hev/senkbar kullrist. Den skal være egnet til langtidsgrilling, smoking og vanlig grill.
      Hva synes grillfolket om denne modellen? Jeg personlig vil vel være mer fornøyd med en slik grill mot en keramisk som kan sprekke (har sett et par som har sprukket) når de står ute i vær og vind hele året.
      Hadde ikke planer om ny hovedgrill, men interessen ble vekket da jeg så denne.
      http://www.weber.com/grills/series/summit-charcoal
    • By OddBjørnFriisThorsen
      Først og fremst, jeg har ikke helt avgjort om jeg skal selge, men den er litt stor for mitt bruk.
      Derfor legger jeg ut en "prøveannonse" her for og se om det er noe interesse, tror nok at et eventuelt bud må komme opp i kr 3000,- +

Du kan se info-video om grillen her

• By Umuligum
      Har forsket mye rundt gassgrillemnet og funnet ut at Napoleon apellerer mest til meg.
      Det faktum at den kan brukes som kullgrill er forlokkende.
      Men, ha noen prøvd dette i praksis? Er det bare en salgsgimmick som hverken er fugl eller fisk?
      Innspill?
    • By Sorgen
      Det er på tide med ordentlig kullgrill, og vi vurderer å kjøpe Eva Solo sin kullgrill med diameter 59cm (stor utgave) http://www.evasolo.com/Grill/Kulgrill/571056/
      Veiledene pris er nesten 9000,- , men er mulig å få tak i for 6500,- på nettet.

Er det noe her på forumet som har erfaringer med denne grillen? Skjønner at den koster litt mer enn standarden (Weber), men vi liker designen (tar relativt liten plass) og muligheten for å ha bålplass på kvelden. Har googlet etter erfaringer uten å finne særlig info. Har lest test av samme grill i gassversjon på norsk nettsted: http://www.klikk.no/bolig/kjokken/article452891.ece

Denne testen oppsummerer med at den er en god grill, men svært kostbar i forhold til andre modeller (11.000,-)

Noen synspunkter/erfaringer?