olela

Månedens råvare - desember 2013

7 posts in this topic

Jeg har full forståelse for at desember kan være en travel måned for mange. Månedens råvare bærer litt preg av det, for dette kan gjøres ganske raskt og enkelt. Men man kan selvfølgelig "ta den helt ut" også, dersom man ønsker det...

Samtidig er dette noe jeg skulle ønske jeg så mer av her, for jeg syntes dette er skikkelig god mat.

Månedens råvare er derfor: Kyllingvinger. -Både overvinge og undervinger er selvfølgelig lov.

Dersom det er noen som føler for vinger av and, gjess eller lignende, vel bekomme. Jeg vet ikke om det er mulig å skaffe slikt, men hvis noen vet råd, er det bare å sette i gang :)

Kos dere ved grillen, og ha en fin førjulstid alle sammen :D

3 people like this

Etter ett lite tips har jeg rettet opp litt om råvaren. Klubber er selvfølgelig ikke vinger, så vi holder disse utenom denne gang. Kun over- og undervinge...

1 person likes this

jeg legger inn Renés løsning på oppgaven her også

Her er mitt bidrag:

åja....

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now

• Similar Content

• By Stephan
      Hei, hvordan får dere best resultat på kyllinglår med kull/briketter ??

Pakker dere den inn ? Eller bare i aluform og direkte eller indirekte varme ?
      Eller bare rett over varmen ?
      Fant ut at den sku være ferdig ved rundt 66grader, men syns den så fortsatt veldig rå/rosa ut der den lå på grillen.
      Så æ lot den ligge litt ekstra, pluss at den hvilte i 10min.

Har en 57 kulegrill. (Landmann)

Venter spent...
    • By Ragnhild
      Da er det klart for en ny råvare - denne mnd har jeg valgt Kylling.

her er det mange muligheter, dere! Helgrillet kylling, eller deler av kyllingen - alle varianter er velkomne! Gleder meg til å se hva dere finner på 

levert: 
      Jørgen x2
      84mm
      IvarS
      DavidRS
      ReneR
      magnus007 x2
      MagnusB

• By Ragnhild
      siden jeg fikk tyn i juni fordi råvaren ikke var noen råvare, så tar jeg det til etterretning, når jeg nå holder liv i denne delen av forumet  

mnd råvare for juli er FISK - dere kan velge sort selv, så lenge den grilles! 
    • By olela
      Her er noe å lese før du smiler fornøyd når du har funnet en kylling til 29,90 i kjøttdisken...

norske_kyllingmerker_tabell_2013.pdf

Kvalitet koster, er du villig til å betale for det?