olela

Big Green Egg - MiniMax

4 innlegg i emnet

En ny "mini" grill fra Big Green Egg.

Samme høyde som den vanlige BGE Mini, men med diameteren til BGE Small. 49,5cm høy, og Ø33cm grillrist.

Bildet er av Mini og den nye MiniMax utgaven.

post-1-0-96034400-1394462209_thumb.png

http://www.biggreenegg.com/blog/minimax/

Det burde vel være ganske ideelt som en grill nr 2, eller for de som vil ha den med seg på en liten tur?

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne ser interesang ut vist prisen blir ok her i landet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

BGE er vel ikke de rimeligste grillene du får tak i, så "billig" blir det nok ikke. Men prisen havner kanskje ett sted mellom der mini og small ligger? Kanskje ca 6000,- ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kunne fint ha plukket opp den for 6000 :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av KJoe
      Hei, så flott å finne et forum for grillere! 
      Har har hatt en Ø47cm Weber kulegrill som jeg har hatt mye glede av, men fant ut at jeg ville utvide og gikk nettop til innkjøp av en Kamado Joe, Big Joe. Jeg fikk inntrykk av at kamado-griller var allsidige og høvelig god til det meste. Jeg så behovet for å kunne grille større stykker, samt få stor nok grillflate til å kunne grille tilbehør sammens med hovedingrediensen.  
      Kommer sikkert med flere spørsmål etter hvert. 
    • Av borodino1812
      Hei,

Jeg har havnet i den situasjonen at vi skal ta over hytte. Det står en gammel Europrisgrill som jeg har brukt i noen år, men den skal byttes ut med min Weber Kettle 57. Jeg har en WSM 22", Weber Genesis gassgrill og ovennevnte Kettle.

Spørsmålet er bare hva jeg skal erstatte kulegrillen med? Budsjettet er ca. 20.000, men det gjør ikke noe om det blir noe rimeligere. Vi er fire i familien. Jeg inviterer av og til flere, men vi er sjeldent mer enn 10. Stort sett bruker jeg Kettle. Den fungerer på det meste hele året. Gassgrillen er i bruk i den varme årstiden. WSM brukes knapt, to eller tre ganger i året. Da lager jeg som oftest en haug med spareribs.

Jeg har sett litt på Kamado Big Joe, men lurer på om dette blir litt "overkill". Jeg ser fordelen vinterstid med keramikk, samtidig så er det en forholdsvis høy kostnad. Hva kan jeg egentlig gjøre med Kamadoen som jeg ikke kan gjøre med Kettle/WSM?

Dersom jeg skulle ha byttet ut gassgrillen så ville jeg vurdert pellets, men i dette tilfellet trenger jeg mer en grill enn en smoker. 

Tar gjerne i mot tips om andre alternativer enn over.

• Av ivar91
      hei, ser etter en kamado grill till rundt 10-15 tusen.
      fikk tilbud på en fra badebutikk på rundt 6-7 tusen, og det var den største av de på nestebn 60 innvendig diameter.
      men leser her at de grillene ikke er av de beste. hva kan anbefales da? vil jo helst ha en xl og diameter på 55-60cm.
      men har ikke mer en 15 tusen og rutte med.
      mulig og bestille fra utlandet kanskje? noen som har erfaring med det?
    • Av Hild
      Hei og takk for mye interessant lesning allerede!
      Har aldri eid noen form for grill så å lese andres erfaringer er gull verd. Kamado fanget min interesse med en gang jeg bestemte meg for å kjøpe grill. Har lest mye og sett mange videoer så nå klør jeg i fingrene etter å få den hjem, lære den å kjenne og sette i gang.
      Siden det er min første grill tok jeg ikke kjangsen på BGE eller KJ i tilfelle interessen dabber av. Fant mye positivt om Pit Boss på diverse forum og Youtube så jeg bestilte fra Badebutikk1.
      Kommer nok noen spørsmål etter hvert...
      Igjen, takk for mange tips!
    • Av borodino1812
      Ser Elkjøp selger noen keramiske griller de kaller "Kamado Sumo". Dette er ukjente greier for meg. Prisen er jo dog noe mer spiselig enn "de tre store". Noen som har erfaringer med Kamado Sumo?

https://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/grill-og-grilltilbehor/KS102501P/kamado-sumo-maxi-kullgril-102501p?scid=Pricecomparison2988

Jeg har en Weber Kettle 57 som nok etterhvert skal opp på hytta, da har jeg sett på 2017 modellen av Kamado Joe...men prisen da gett...