Yargo

Vår i lufta og ny grill

15 posts in this topic

"Meathead" Goldwyn har en populær grill-blogg i USA som i dag annonserte sin 2014 rangering av griller i ulike kategorier. Rangeringen er etter kost/nytte-prinsippet innenfor en anstendig prisklasse. På alle de tre listene er produkter tilgjengelig i Norge representert. Kjapt oppsummert:

Kull: Weber One-Touch Gold 22"

Gass: Broil-Mate 155364

Røyk: Char-Broil Vertical Gas Smoker

Les mer her: 

http://amazingribs.com

1 person likes this

Jeg fulgte tråden om kåringen til Amazingribs på Facebook en stund. Det tok "litt" av blant noen eggheads som ikke likte at en primo kom med på lista, men ikke bge :) Det gikk tydeligvis overhode ikke an! :D

For en skikkelig urettferdig verden vi lever i ;)

Ja der er meget religion i valg af grill :D

Næsten det samme som inden for kæledyr ikke , grin bare af folks koner og kærester men ikke af deres hund og grill :ph34r:

1 person likes this

Den Taurus smokeren er en Landmann. Er det noen som kjenner igjen røykeskapet? Hvem har laget det?

Den Taurus smokeren kostet kr 1199.- i fjor på Jula, kjenner en som kjøpe en og han er veldig fornøyd med den. Det har blitt litt rust på noen skjøter, men ellers i fin form.

Dette er vel den som Jula har solgt de siste årene?? Eller har de kommet med en ny versjon i år?

http://www.jula.no/lokomotivgrill-761017

Den ser veldig lik ut den Maxbo selger, men det er ganske mange detaljer som er forskjellige. Blant annet håndtak, stativ, skuff under grill, pipe og avlastingsbord.

Beklager! My bad! De lignet veldig i farta...

Nei, men jeg har forsatt veldig lyst på en offset smoker, men ikke den fra landmann eller jula, anser de som "leketøy" 

En Joes, Klose eller Yoder f.eks hadde helt klart blitt tatt i mot med glede hos meg :)

Er enig i det du skriver om de fra Jula/Landmann ja. Men det hadde vært gøy å hatt en bare for å teste konseptet. Det ligger noen offset smokere på finn.no fra tid til annen ser jeg. Da er det jo mulig å få noe som er litt bedre til en rimelig penge :)

hittil har de vært litt for langt unna.

Nei, men jeg har forsatt veldig lyst på en offset smoker, men ikke den fra landmann eller jula, anser de som "leketøy" 

Ja en skikkelig offset i JERN er en liten drøm ja.  :)

I jern?? Tror jeg hadde tatt til takke med en i stål jeg da ;)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now

• Similar Content

• By VegardLofnes
      Andre halvdel av «Bbq-brødre hektet på smoking».

Har elsket matlaging lenge, og siden det ble kombinert med flammer har jeg vært solgt.

Har gjort endel prosjekter på gefühlen (lam på åpen flamme etc), og laget en smokebox med min bror der vi forsøkte oss på brisket.

Men vil ta steget videre, og få tips og lære av andre som har holdt på med dette lengre!
    • By Steinarlofnes
      Hei Vi er to brødre som i mange år har elsket matlaging og spesielt grilling. Vi har hatt flere gøye prosjekter med grilling av store stykker kjøtt over åpen flamme. Så bygget vi oss en svær smoker (røykboks) der vi lagde vår første brisket. Det var stor suksess! Vi er helt i startgropen, men er blitt hektet på smoking. Vi må lage brisket igjen.. og alle de andre klassikerne. Men det er søren ikke lett å få tak i de rette kjøttstykkene her i Norge. Så mens jeg googlet rundt fant jeg dette forumet. Endelig noen i fedrelandet som forstår hva vi snakker om.
    • By ecount
      Hei,

Jeg arvet nettopp denne grillen av min far, og lurer på om noen av dere kjenner til hvilket merke det er? HAr snakket med landmann på telefon, og de kunne fortelle at det ikke var en av deres modeller. 

Takk for hjelp!

• By SAS
      Hei

Ny griller her. Kom over denne siden mens jeg prøver å finnevut hvilken kamado grill jeg skal fåeg. Tidligere hatt en gassgrill. 
    • By 84mm
      Kom over denne siden.. Ser bra ut.. 
      https://hankstruebbq.se/