Viksevegen43

Skal kjøpe ny gassgrill

34 posts in this topic

Var på plantasjen i dag og sjekket litt og min konklusjon er at jo større grill, jo mindre skrangler den.

Og det kom IKKE som ett sjokk for å si det slik.

Spirit med 2 brennere er mer løs i alt enn 3brenner spirit, den nye modellen der er ikke så ille. Jeg lukket de alle igjen og ristet side til side ved å holde med 1 hånd på håndtaket.

Spirit med 3 brennere er dog mer skranglete enn Genesis, og jeg tipper på at Sumit er enda mer stabil.

Q2000 er mer skranglete enn 3000, spesielt lokket på 2000 skrangler mye, da det er en litt luft mellom festet på lokket og bunnen, det var det samme på min gamle 320, mens den nye 3000 virket mer tight.

Tok litt bilder også, her er av risten som var på utstillingsmodellen av en Spirit 310

post-431-0-03253300-1398252411_thumb.jpg

For å være helt ærlig, den var ekkel, dette er vell emaljerist tenker jeg, glatt og ekkel i forhold til ren støpjern som jeg er vant med.

Her er ett bilde av risten som var på utstillingsmodellen av Geneis, denne risten er også emaljert, men den er ikke like blank som Spirit sin:

post-431-0-70230300-1398252425_thumb.jpg

Og her er de rene støpjernsristene jeg har på min Genesis, de har en mer 3-kant form enn de emaljerte som er flate.

7524.jpg

1 person likes this

Jeg har desverre tatt i lokket på den nye spirit serien...og må si min "gamle" E-320 føles som den er lagd av noe veldig dyrt og massivt i forhold :P

Og hvis man tar i lokket på en genesis i samme slengen da...så får man hvertfall mye mere lyst på den.

Men da er prisen plutselig noe helt annet...

Var på plantasjen i dag og sjekket litt og min konklusjon er at jo større grill, jo mindre skrangler den.

Spirit med 2 brennere er mer løs i alt enn 3brenner spirit, den nye modellen der er ikke så ille. Jeg lukket de alle igjen og ristet side til side ved å holde med 1 hånd på håndtaket.

Spirit med 3 brennere er dog mer skranglete enn Genesis, og jeg tipper på at Sumit er enda mer stabil.

Q2000 er mer skranglete enn 3000, spesielt lokket på 2000 skrangler mye, da det er en litt luft mellom festet på lokket og bunnen, det var det samme på min gamle 320, mens den nye 3000 virket mer tight.

Tok litt bilder også, her er av risten som var på utstillingsmodellen av en Spirit 310

attachicon.gifIMG_20140423_121236.jpg

For å være helt ærlig, den var ekkel, dette er vell emaljerist tenker jeg, glatt og ekkel i forhold til ren støpjern som jeg er vant med.

Her er ett bilde av risten som var på utstillingsmodellen av Geneis, denne risten er også emaljert, men den er ikke like blank som Spirit sin:

attachicon.gifIMG_20140423_121204.jpg

Og her er de rene støpjernsristene jeg har på min Genesis, de har en mer 3-kant form enn de emaljerte som er flate.

7524.jpg

På bilde nr. 2 fra Genesis: På bildet ser der mer ut som støpejern. Og ligger den opp-ned? 

Monterte nylig en ny genesis for en kompis, og må si meg enig i at det ser veldig ut som den på utstillingsmodellen ligger opp ned.

@Grillpjokken Jeg trodde også det, men etter litt søking fant jeg ut at det er emaljerister og de ligger ikke opp ned, i følge det jeg kan se, men jeg prøvde ikke å snu de.

Edited by svar
1 person likes this

@Grillpjokken Jeg trodde også det, men etter litt søking fant jeg ut at det er emaljerister og de ligger ikke opp ned, i følge det jeg kan se, men jeg prøvde ikke å snu de.

Dette må vi finne ut av altså. Får ikke sove...  :lol:

attachicon.gifIMG_20140423_121236.jpg

attachicon.gifIMG_20140423_121204.jpg

7524.jpg

Det er klart og tydelig at grillristene på siste bilde (#3) ligger opp ned. En trekantet grillrist slik som det er på de nye Spirit og Genesis modellene er beregnet på å ha maten på den flate siden. Det er også små "føtter" i hjørnene på grillristene som disse skal stå på.

Har forøvrig en 2014 Spirit E 310 og er storfornøyd. Den er overlegen Q serien som jeg også har benyttet mye på alle måter slik jeg ser det(med mindre den ikke skal stå stasjonært vel og merke.

Jeg har de på min Genesis som er på siste bilde, og jeg har de med spissen opp. De er rene støpjern. Kan snu de, men har aldri prøvd det.

Snur du de får du fetere striper... Det kan da ikke være feil.  

1 person likes this

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now