Julius

Julius

1 innlegg i emnet

Hey!

Julius her, en av de som driver siden! Bor på Tobøl i Eidskog kommune! Fire unger og kone!

Har en Weber performer, en smokey mountain 57 og en smokey joe tur grill!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av Michael
      Heisann..

Er ny på forumet, så tenkte å introdusere meg som oppfordret. 

Vet ikke hva som forventes at jeg forteller, men kan si så at jeg er nok som folk flest her inne, godt over gjennomsnittet interessert i grilling, matlaging er generelt en hobby jeg driver på forholdsvis høyt nivå for en amatør.

Er fra Stavanger, har nylig flyttet fra leilighet til hus, og dette blir første sesongen i bolig med hage. Da må det investeres i nye gadgets og viktigst av alt, ny grill. Da jeg bodde i leilighet var kun gass et alternativ og pga begrenset plass, ble det den minste Weber Q modellen med et bluss. Stusselige greier

Så nå kommer jeg i første omgang til å kjøpe en Weber Master touch 57 som er rimelig, men ønsker å investere i noe mer seriøst. Har vurdert ulike premium merker kamado griller, og landet på Big Joe som det beste alternativet. Men jeg er og veldig interessert i Weber Summit charcoal (grillcenter), og vil helst ha denne.

Mitt resonnement er som følger:
      - Mye lettere
      - Mer solid/tåler mer juling 
      - Mer slitesterke materialer 
      - GBS (kjekt å ha)
      - Sidebord mm (grillcenter)

Jeg ser ikke mange som har listet denne, det er nesten umulig å google butikker som selger denne, men har foreløpig funnet den listet på plantasjen, men ser ikke ut som det er nettbutikk og står ingenting om lagerstatus.

Hva vet dere her om andre selgere?

Har dere forresten noen bemerkninger med resonnementet mitt så kommenter gjerne. Setter pris på mest mulig info.

• Av Ronnysvilleverden
      Hei, alle sammen. 
      Jeg er Ronny Sebastian Ryen. 
      Følgende er sakset rett ut fra min egen blogg, derfor ser det kanskje litt formelt ut, men det beskriver meg greit!
      ----------------
      Jeger og villmann, selvstendig næringsdrivende og lidenskapelig opptatt av god mat, godt drikke og bra selskap!
      Jeg har mye av min bakgrunn fra diverse transport, noe erfaring fra sveiseverksted og endel montering av forskjellige produkter som trappeheiser, solskjerming, varmepumper og vektsystemer til anleggsbransjen.

Alt dette forsøker jeg nå gradvis å legge bak meg da jeg ønsker å forfølge mine interesser og lidenskaper innen mat og matlaging og selvfølgelig jakt og turliv!

Jeg er ikke den typiske friluftsmann som får stor glede av evig ensomhet på forblåste vidder, men snarere en sosial kar som liker å dra på fisketurer, jaktturer og gutteturer. Helst i skauen, men foretrekker trivelige hytter med fasiliteter til å trylle frem litt «rett over snittet» turmat til mitt selskap!
      For tiden er jeg ganske opptatt med å finne en virksomhet som jeg føler kan gi meg en god plattform og som likeledes kan ha nytte av min varierte bakgrunn, slik at det blir litt mer midler til fremtidige opplevelser, så det kommer ikke fullt så hyppige innlegg om dagen, minst av alt om det jeg vil helst vil dele med dere; nemlig begivenhetsfylte turer med godt selskap og bra mat på mitt vis.
      ------------------

Utover dette har jeg de siste fem årene utviklet en sterk kjærlighet til det meste innen grilling, og nylig også bbq. Jeg har jo også vokst opp med den typiske tennvæske-pølsa med to striper Idun, men jobber altså med å ta det litt videre.
      Jeg har ambisjoner om å begynne å jobbe i matbransjen, konkurrere i grilling/bbq med tiden (øver stadig vekk, men er nok ganske grønnskolling enda.)
      Ser frem til å delta her inne, men jeg må innrømme at jeg er veldig urutinert på slike forum, så det blir nok kløning på høyt nivå en stund. :-)

I grillparken nå står det to flergangsgriller, en 54cm kulegrill fra Europris, ei bålpanne fra Espegaard og min nyeste øyensten, En Ugly Drum Smoker fra Alf Rasmussen på Hamar!

For de som måtte ønske å følge meg er jeg på fb med min profil: Ronny S. Ryen
      Min fb side: Ronnys ville verden
      Instagram: ronnysvilleverden

Og kan stadig observeres i Eidsvoll kommunes nordlige grensetrakter på jakt etter mat, øl eller godt selskap! :-)