Umuligum

Napoleon gassgriller

8 posts in this topic

Har forsket mye rundt gassgrillemnet og funnet ut at Napoleon apellerer mest til meg.

Det faktum at den kan brukes som kullgrill er forlokkende.

Men, ha noen prøvd dette i praksis? Er det bare en salgsgimmick som hverken er fugl eller fisk?

Innspill?

Her ikke prøvd det, og nå har du vel en 57cm fra før, så trenger du en kombi ?

Når det kommer til gassgrill til en hyggelig pris så er det ingen på markedet i dag som slår en Weber Q3000 /Q3200

Personlig bruker vi mest 57ern men vi bruker Qa til å lage sauser, holde ting varm, osv, så en kombigrill er helt uaktuelt for oss.

En siste tanke er ettermarkedet og holdbarhet. 

Fruen blander seg inn og gir beskjed om at det skal være én grill. I fare for å høre ut som en dust, så ser jeg etter gassgriller i et litt høyere prissjikt enn Q3000-32000. 

Dersom Napoleon kommer på høstsalg, så har jeg lyst til å gå for en Prestige 500. Denne Sear-Station steker biffer på et overbevisende sett, visstok.

141010_1_kv.jpg?width=500&height=500

Men, til denne prisen kan jeg stikke til Danmark å kjøpe Weber Summit 470...

Fruen skal være glad for hver dag hun ikke lager mat, men får servert godsaker, så ikke hør på henne... 

Hils fra ReneR og så et bare 1 grill er uhørt. 

1 person likes this

Har du lyst på en Napolen syntes jeg du bare skal klinke til :)

Dette går jo for å være veldig gode griller, men jeg ville betraktet det som først og fremst en gassgrill. Sikkert mulig å bruke kull på den ja, men er litt usikker på hvor praktisk det vil være. En kulegrill er nok mer fleksibel skulle jeg tro.

Syntes Q3000 er ett fornuftig valg jeg også. Men den er VELDIG skramlete i forhold til andre griller på markedet. Syntes egentlig alle Weber sine griller er slik i mer eller mindre grad.

Lykke til med valget uansett :)

Hvorfor vil du bytte ut en kullgrill med gass?

Det er frøkna som maser, ho synes kull blir for mye gris. Blåser litt her, aske over hele terrassen. Dette kunne vært unngått dersom jeg var flinkere til å holde grillen ren.

Men, nå er jeg selveste MR.Ubeslutsom og tankene rundt grillkjøpet spenner seg bredt, veldig bredt. 

Jeg har vært inne på å kjøpe Weber Genesis, Weber Summit, Napoleon LEX485, Napoleon Prestige Pro 500, Broil King Regal 490 og i dag sørfer jeg rundt på Memphis pelletsgrill. Kanskje det er den gyldne middelvei for min del? Dersom høstsalget gir flotte priser, så kan jeg få en Memphis til ca samme pris som mange av de andre grillene jeg har kikket på.

Jeg skal kjøpe en grill av type gass/pellets som et suplement til kullgrillen, det er sikkert, men å finne riktig grill har nå vist seg å være vanskelig. 

Jernia selger Memphisgrillen, den minste for 15.000kr

Broil King har jeg "klådd" litt på i butikken. Virker veldig solide disse.

Så forresten en Memphis grill til 10.000 på Jernia i fjor høst. Kanskje det er mulig å få en god deal på dem i høst også?

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now

• Similar Content

• By Biffen
      Hei

Skal kjøpe ny Weber gassgrill, men står litt fast i valget mellom Q3200 eller E-310 spirit.

Vil ha en robust grill, som holder mer enn en sesong. Mener å ha lest at E-310 kan oppfattes som "skranglete" av noen, og derfor begynt å titte på Q3200 som et alternativ. 

Noen med erfaringer fra noen av disse grillene? Positive eller negative, alle svar mottas med takk!

• By JazBas
      Selger en ubrukt smokenator 1000 hvis noen er interessert. http://www.smokenator.com/Store/the-smokenator-1000
      Fikk den levert i fjor høst, men har oppgradert til 67cm Weber Kettle i vinter..så da passer den ikke lenger.

Selges for 500 +frakt (mottakelig for bud)
    • By McBBQ
      Da har Weber sluppet en ny serie kullgriller med dobbeltisolert lokk og hev/senkbar kullrist. Den skal være egnet til langtidsgrilling, smoking og vanlig grill.
      Hva synes grillfolket om denne modellen? Jeg personlig vil vel være mer fornøyd med en slik grill mot en keramisk som kan sprekke (har sett et par som har sprukket) når de står ute i vær og vind hele året.
      Hadde ikke planer om ny hovedgrill, men interessen ble vekket da jeg så denne.
      http://www.weber.com/grills/series/summit-charcoal
    • By OddBjørnFriisThorsen
      Først og fremst, jeg har ikke helt avgjort om jeg skal selge, men den er litt stor for mitt bruk.
      Derfor legger jeg ut en "prøveannonse" her for og se om det er noe interesse, tror nok at et eventuelt bud må komme opp i kr 3000,- +

Du kan se info-video om grillen her

• By Sorgen
      Det er på tide med ordentlig kullgrill, og vi vurderer å kjøpe Eva Solo sin kullgrill med diameter 59cm (stor utgave) http://www.evasolo.com/Grill/Kulgrill/571056/
      Veiledene pris er nesten 9000,- , men er mulig å få tak i for 6500,- på nettet.

Er det noe her på forumet som har erfaringer med denne grillen? Skjønner at den koster litt mer enn standarden (Weber), men vi liker designen (tar relativt liten plass) og muligheten for å ha bålplass på kvelden. Har googlet etter erfaringer uten å finne særlig info. Har lest test av samme grill i gassversjon på norsk nettsted: http://www.klikk.no/bolig/kjokken/article452891.ece

Denne testen oppsummerer med at den er en god grill, men svært kostbar i forhold til andre modeller (11.000,-)

Noen synspunkter/erfaringer?