Leoparden

Hvordan beskytter dere deres kjære grill og griller for elementene?

9 posts in this topic

Hei igjen kjære med-grillere,

Som tråden indikerer er jeg på jakt etter en god og kosteffektiv løsning på hvordan andre beskytter grill og helst grilleren når for eksempel regnet eller snøen høljer ned.

Det første løses vel som oftest med et trekk eller presenning når grillen er kald. Den andre problemstillingen som inkluderer varm grill og grilleren, og det er her jeg er på jakt etter en god løsning. Denne løsningen bør helst kunne gjennomføres uten at en må begynne å klatte med byggesøknad med det første!

Jeg er midt i planleggingen av et bord til min nye Primo Oval XL. Og har som mål at dette bordet på sikt skal bli en del av en utekjøkkenløsning på sikt.

I mellomtiden vil dette bordet bli stående på fire hjul på terrassen min som kun har vanlige takutstikk som tak. Her er det dog lufting direkte opp på loftet, og jeg har derfor begynt å flytte bort grillen fra dette taket slik at ikke alle røyken ender opp der oppe, selvfølgelig etter "subtile" hint fra min bedre halvdel, jeg bryr meg ikke om litt grill røyk.. 

Jeg har spekulert I å for eksempel gå til innkjøp av en paviljong (slike de selger på plantasjen/bohus etc etc) som jeg kan skru fast på terrassen og ha grillen stående under hele tiden, uskikker på holdbarheten på disse dog. Fordelen med en slik 3x3m eller 3x4 paviljon er at jeg kan ha hele grillbordet under og jeg kan grille der inne uansett vær (nesten).
Ellers har jeg sett at OBS selger en liten grill pavilion for nettopp dette formålet, den ser dog svært liten ut og er rett og slett temmelig lik en vanlig paviljong bare mye mindre.. 

Så kjære helårsgrillere, noen som har en god løsning eller to? Ellers vil jeg gjerne oppfordre til at dere viser bilder av deres grill plass :) kan gi mye inspirasjon å se andres løsninger.

Leo

Vi er så heldige å ha en gavelbalkong som har inngang til kjøkkenet via vaskerom/grovkjøkken, der står begge grillene fint under tak. Luftingen vi har ved takutstikkene er for lufting av byggets konstruksjon, ikke ventilasjon for folk og fe.

1 person likes this

Jeg laget meg en liten plass med tak.

post-28-0-11491100-1348942061_thumb.jpg

3 people like this

Lagde du den tralle greia selv ReneR?

Ja den trallallla er hjemmemekka, modifisert og kanabalisert av andre ting... en ekte baster.

Intet mindre enn imponerende den også. Jeg skjønner jeg har et stykke igjen....

Jeg har kjøpt ett "dome cover" til å beskytte Big Joe :)

Selve bordet skal beises når jeg finner lysta. Men det blir nok ikke før til neste år :)

post-1-0-38210800-1412194648_thumb.jpg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now

• Similar Content

• By VegardLofnes
      Andre halvdel av «Bbq-brødre hektet på smoking».

Har elsket matlaging lenge, og siden det ble kombinert med flammer har jeg vært solgt.

Har gjort endel prosjekter på gefühlen (lam på åpen flamme etc), og laget en smokebox med min bror der vi forsøkte oss på brisket.

Men vil ta steget videre, og få tips og lære av andre som har holdt på med dette lengre!
    • By Steinarlofnes
      Hei Vi er to brødre som i mange år har elsket matlaging og spesielt grilling. Vi har hatt flere gøye prosjekter med grilling av store stykker kjøtt over åpen flamme. Så bygget vi oss en svær smoker (røykboks) der vi lagde vår første brisket. Det var stor suksess! Vi er helt i startgropen, men er blitt hektet på smoking. Vi må lage brisket igjen.. og alle de andre klassikerne. Men det er søren ikke lett å få tak i de rette kjøttstykkene her i Norge. Så mens jeg googlet rundt fant jeg dette forumet. Endelig noen i fedrelandet som forstår hva vi snakker om.
    • By ecount
      Hei,

Jeg arvet nettopp denne grillen av min far, og lurer på om noen av dere kjenner til hvilket merke det er? HAr snakket med landmann på telefon, og de kunne fortelle at det ikke var en av deres modeller. 

Takk for hjelp!

• By SAS
      Hei

Ny griller her. Kom over denne siden mens jeg prøver å finnevut hvilken kamado grill jeg skal fåeg. Tidligere hatt en gassgrill. 
    • By 84mm
      Kom over denne siden.. Ser bra ut.. 
      https://hankstruebbq.se/