olela

Bilder lagt ut på Grillet.no

13 posts in this topic

Hei

Vi får noen ganger henvendelser fra andre medier som ønsker å bruke bilder vi har lagt ut på Grillet.no. I utgangspunktet ønsker vi i de fleste tilfeller å imøtekomme henvendelsene vi får.

Dette gjelder bilder i både blogger og forum. Dette gjelder stort sett bilder av mat og/eller grillrelaterte arrangement.

Dersom vi får henvendelser vedrørende dette vil vi selvsagt forsøke å ta kontakt med brukeren(e) det gjelder før vi gir klarsignal videre, men det er ikke alltid det er lett å få tak i de brukerne som ikke er aktive lenger.

Om det er noen brukere som ikke ønsker at sine bilder skal videreformidles ber vi om at dere tar kontakt slik at vi kan passe på dette ikke skjer. Bilder av personer eller personlige ting vil vi selvsagt ikke gi videre før det i forkant er avklart med eieren av bildene.

Bildeforespørsler vi mottar fra og med denne dato vil bli håndtert iht beskrivelsen ovenfor.

2 people like this

en helt grei ordning, olela. Og kudos til de som spør om lov til å bruke bildene - ikke bare laster ned!

1 person likes this

Jeg vil helst ha mulighet til å godkjenne hvert enkelt tilfelle. Hvis det ikke går avstår jeg fra å tillate videreformidling av mine bilder. Jeg er nok litt kontrollfreak:-)

Så lenge det ikke er noen personer i bildene mine så skal det vel gå greit, hadde jo vært morro å bli navngitt som "fotograf" og da :)

Fotograf synes jeg bør nevnes om bilder brukes. Hva er egentlig prisen på et bilde? Jeg er ikke ute etter penger selv, men kanskje de som mottar bilder kunne bidratt med en krone eller to til driften av grillet.no. Dog.. kan vel fort bli ekstra administrasjon for dere av det også.

Forsåvidt hyggelig at folk spør og ikke bare tar.

Jeg opplyser alltid om fotograf selvfølgelig.

Vi har ikke tatt noe betalt for dette. Vi har sett på det kun som en goodwill fra vår siden, i håp om at det vil generere noe omtale om oss og trafikk på siden vår.

Det er ikke noe stort "problem" pr.dags dato så. Jeg tenkte bare å være litt føre var med å informere om det, slik at dere er klar over at det KAN skje.

Det hadde dessuten blitt skummelt om vi plutselig fikk penger INN på denne sider her også. Nei... Best å holde seg til det man kan... -utgifter ;)

1 person likes this

Mine bilder skal kun distribueres av meg.

Arild

1 person likes this

For all del - vil noen se mine bilder så bruk i vei!

Henning

kan grillet.no lave lidt skillinger på mine amatør foto er i meget velkomne ;)

2 people like this

Så lenge jeg blir spurt først og får kompansasjon for det, er det helt ok :)

Vill ett firma eks bruke mine bilder til noe så skjer ikke det gratis, for å si det sånn.

Eller annen kommersiell bruk.

Misforstå ikke, jeg er på ingen måte motstander av å distribuere bilder, men det er jeg som skal bestemme hvilke, til hvem, hvordan og når :)

Kvaliteten på bildene, amatør eller proff, har ingenting med saken å gjøre.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now