Sign in to follow this  
Followers 0
yetiman

Hilsen fra Norges Barbecue Forbund

2 posts in this topic

Mads Esbersen i NBBQF la inn denne kommentaren til mitt blogginnlegg om fjorårets NM:

Tiden går så alt for fort, men på den andre siden er våren jo snart på vei.

Takk for flotte bilder Henning! På vegne av arrangørene vil jeg gjerne komme med noen kommentarer.

Når det gjelder de ulike klassene i konkurransen, så ligger det et ganske omfattene regelverk til grunn. Disse finnes på hjemmesiden til strandbarbeque.no. Min første tanke er at speaker kan si noe om dette underveis flere ganger under arrangementet. Dette da publikum kommer og går. Man kan også lage en infotavle hvor disse reglene står. Andre forslag tas i mot med takk.

Premieutdelilngen gikk ikke helt som planlagt fordi den ikke var bra nok planlagt på forhånd. Dette vil vi sørge for går på skinner i år:-)

Hellstrøm var veldig uheldig med sine uttalelser og disse var overhodet ikke i tråd med de andre dommernes inntrykk. Når det gjelder poengfordeling så har vi lagt ned mye arbeid i systemer som kvalitetsikrer bedømningen og føler oss 100% trygge at den foregår korrekt og ikke minst med korrekt oppsumering. Vi kommer dog til å gjøre noen forandringer med sammensetningen og vil prøve å få inn flere KCBS dommere til årets konkurranse. Det vil også bli sørget for at alle dommerne møtes i forkant for å samkjøre retningslinjer.

Når det gjelder innslaget med Nelvik, så ble vi tatt litt på senga. NRK hadde ringt meg på forhånd og spurt om det var greit at de kom og filmet. Dette sa jeg ja til med forbehold om at dette ikke forstyrret dommerpanelet. Denne informasjonene hadde jeg ikke formidlet godt nok til resten av arrangørene og derfor ble dette "sirkuset" desverre ikke stoppet. Dette er ene og alene min feil. Vi lærer dog og håper på et enda bedre arrangement i 2015

Er det noen som har ris eller ros eller ideer til hva som kan gjøre arrangementet bedre, så tas det i mot med stor takk.

Med vennlig hilsen

Mads Esbersen

Norges Barbecue forbund

3 people like this

For de av dere som ikke vet hva Hellstrøm klaget på, så kan jeg sitere: "det er veldig mye brun mat her" 

1 person likes this

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0