JonZickfeldt

Termometer til hjemmelaget lokomotivgrill

16 innlegg i emnet

Hei!

Noen som har tips til hvor man kan får kjøpt et analogt termometer til å montere på en lokomotivgrill? Har søkt en del rundt, men det virker ikke som det er mulig å få tak i slike av god kvalitet i Norge? Har lagt ved et bilde av et slikt jeg tenker på. Kan selvsagt bestille fra utlandet, men hvis det finnes her til lands?

God grillsesong :)

Jon

post-720-0-09611200-1432284574_thumb.png

post-720-0-78183000-1432284742_thumb.png

post-720-0-49373900-1432295657_thumb.png

post-720-0-29455900-1432295819_thumb.png

post-720-0-66335900-1432295827_thumb.png

post-720-0-56634400-1432295839_thumb.png

post-720-0-90560500-1432295890_thumb.png

post-720-0-27549800-1432296352_thumb.png

post-720-0-08788400-1432296353_thumb.png

post-720-0-37010200-1432296812_thumb.png

post-720-0-94537600-1432296812_thumb.png

Endret av JonZ
6 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, og velkommen!

Dette var en stilig sak gitt! Ta gjerne flere bilder av den! :D

Tror nok du må bestille dette fra det store utland. Tel-Tru er vel ganske anerkjent for gode termometre til slikt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok litt "overkill" med termometer som går til 500 grader. 200 burde vel holde i lange baner?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener jeg har sett noe sånt hos Gastronaut. ellers kan du høre med BBQshop.no. 

mulig de har det som deler til Yoder smokere. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok litt "overkill" med termometer som går til 500 grader. 200 burde vel holde i lange baner?

Enig, men et norsk alternativ etter et meget kjapt google-søk. Passer vel bedre til kamado.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og takk for svar!

Tenker jeg bestiller fra e-bay. Ser det er mange å velge blant der. Lagt ut noen flere bilder for de som er interessert...:)

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lekkert! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og takk for svar!

Tenker jeg bestiller fra e-bay. Ser det er mange å velge blant der. Lagt ut noen flere bilder for de som er interessert... :)

Det ser meget bra ut, Gøy med fler som fyrer med ved. 

Bare en liten ting, er ikke hjulene på feil side ? det er mest vekt mot fyrboksen. Sånn de står nå ser den tung ut å løfte. 

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, vi oppdaget at vi hadde byttet om i forhold til tegningene. Men søk på "smoker" i Google bildesøk, så ser du at hjulene ikke nødvendigvis har en riktig plass, varierer hvor de er plassert. Og det er ikke en stor smoker, så vekta er ikke noe problem :)

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De som har røyketårn har som regel hjulene foran. 

Tenkte ikke bare på vekt, men også om du skal flytte når den er varm. da er ikke fyrboksen det beste å ta i.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fantastisk kult prosjekt. Håper den fyrer og røyker som bare det!

Har du planer om mer produksjon, om du blir fornøyd med resultatet? Uansett kjekt å se, og håper på enda mer bilder både av når den er i gang og maten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Var lettere å sveise fast et håndtak på fyrkjelen enn å flytte hjulene, så da ble det slik.. ;)

Har absolutt planer om mer produksjon! Dette er den første av 3 som er planlagt foreløpig. Skikkelig morsomt prosjekt å jobbe med.

Smokeren skal ferdigstilles og tas i bruk i sommer så det blir vel noen flere bilder i bruk etterhvert. Spareribs, pulled pork, bønnestuing og pølser... yummi!

Endret av JonZ
3 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av Grillpjokken
      Ville prøve å lage beef jerky i offsetsmokeren min, da jeg så Arild lagde det for en tid tilbake. Ble ikke så aller verst men lå nok litt lenge og så skal jeg bruke litt mindre chiliflak neste gang!  Lå drøyt 4 timer i eikerøk men ble ikke helt askebeger. Men litt mildere røksmak vil nok ikke skade. Og så ble en del av bitene litt sprøe istedenfor seige. Vil prøve dette igjen senere en gang med noen justeringer. Mulig jeg prøver de i WSMen og. Vi lyt sjå. Legger ved et bilde av "kjøpe-jerky" for sammenligning.

Kjøpte 500g med skivet "Harrykjøtt" i Sverige. Flatbiff etter det jeg kunne google meg til.

Marinerte i dette over natten:
      1 tbsp red chili flakes
      1 tbsp onion powder
      1 tbsp garlic powder
      1 tbsp paprika
      1 tbsp ground black pepper
      1/2 cup soy sauce
      1/2 cup teriaki sauce
      1/4 cup Worchestershire sauce
      1/4 cup Brown sugar
      1/4 cup maple sirup

• Av BBQking
      Hei, savner å grille og kom over denne fine siden. Ser ut til å være en side for likesinnede som meg som liker livets grillgleder. Har en XL green egg som jeg er utrolig fornøyd med. Legger ved et par bilder, det ene fra i sommer og  ja, dessverre slik det ser ut ute for øyeblikket. 

• Av Harry
      Hei jeg heter Harald, men det var opptatt ,så det ble Harry
      Har grillet i mange år, (med gass) elsker å eksperimentere. Fugl, fisk, svin, storfe og grønnsaker.
      Det siste året har jeg "bodd" på youtube for å lære BBQ og Smoking.  Funnet mange kanaler som driver seriøs forklaring av begrepet, har også chattet med et par av dem(Texas) 
      Brisket, beefribb, og pulled pork er noe som står på listen " must do". Å tillage pullpork i 12 timer på en gassgrill tror jeg blir vanskelig med tanke på jevn temperatur, da gassgriller er full av hull og sprekker  Er nå på jakt etter en  smoker.  Jeg er her for å  dele av det jeg kan, og lære ting fra dere.
      Det som er det største dilemma er hva for type smoker jeg skal velge Pellet grill eller Offset Smoker 
      Håper noen her inne er ihuga bbqère som kan gi meg de beste tipsene.
      Harald

• Av Arubaroy
      Hei jeg har akkurat kjøpt meg en Memphis Advantage Plus Smoker og prøver den for første gang nå, tar gjerne i mot tips....har Short Ribs fra Anni's i den nå...
    • Av Soanca
      Heisann!

Nå har jeg allerede laget et innlegg (se nedenfor) før jeg presenterer meg, håper det er greit

Jeg har vel grillet omtrent hele livet, men da vanlig grilling, varmt og raskt. Nå i litt mer moden alder har jeg fått smaken på bbq og low 'n slow! NAM!

Har bodd i Bergen siden 1996, men vokste opp i Haugesund. Jeg (vi) har i tillegg til utepeisen m/grillrist en Weber Performer 57 cm med gasstenner. Gasstenneren var grei nok, men har sluttet å bruke den da jeg synes det er greiere å fyre opp med tennposer/-briketter. Bbq-er stort sett store stykker av storfe og gris, men også en del kyling hvis jeg bare har en times tid å lage maten på. Røyker med knyttenevestore bjørkevedbiter. Satser på å kjøpe en sekk eikeved i stedet før vedsesongen slutter. Fikk ikke fyrt opp Weberen i januar, men har grillet to ganger i februar, så grillsesongen 2017er i gang for min del  

Siden tilstrekkelig antall griller (n) visstnok følger formelen n + 1, så er jeg på jakt etter en eller annen kamado (tror jeg). Jeg har tidligere vurdert Traeger og Yoder, men jeg ser for meg at jo mer elektromekanisk, jo mer feil og problemer vil oppstå i fuktig vestlandsvær ved bruk av pellets. Kull og briketter er nok veien jeg går videre.

Håper på mange gode innspill og inspirasjon fra likesinnede

Jeg finnes også på Instagram under navnet soanca (kun bbq og annen matlaging, så langt )

Mvh André