olela

Oppgradering av nettsiden

30 posts in this topic

Hei folkens ????

Grillet.no vil innen kort tid bli oppgradert med ny programvare.

Dette medfører at det kan/vil bli noe nedetid på siden. Det vil også bli endel endringer utseendemessig for brukerene. -Forhåpentligvis til det bedre. ????

Alt av innhold vil selvfølgelig bli bevart, men det tar nok litt tid før alt er "på plass" igjen ????

Skal forsøke å holde dere oppdatert om tidspunktet dette vil skje, men for øyeblikket har jeg ikke noen eksakt dato. Innen 5-10 dager tror jeg.

(Det de som har laget forumløsningen som skal gjøre oppdateringen, så det er litt utenfor min kontroll)

Spørsmål?? Fyr løs...!

Mvh

Temaet bak grillet.no

3 people like this

Er teamet deg, eller er det flere? :P 

Uansett så blir det nok en fryd med nytt og bedre system, vi kommer ikke til å klage over at det gamle var bedre osv... 

Vi er flere, selv om det nok er jeg som styrer mest med det til daglig.

ArildH, Yetiman og Julius er også med på laget

Hehe... Folk klager alltid over endringer... ALLTID... ;)

1 person likes this

A det er så deilig å kunne klage litt.   :D

Liker ikke at det er blitt maks 2mb på bildefiler.  ;)

Nei... Det er feil som nylig har dukket opp. Skal se om jeg kan huske å se på det i morgen...

Det er noe servergreier som gjør det. I mine innstillinger står det noe helt annet.

Men det tar litt tid når man ikke vet helt hva man driver på med ;)

1 person likes this

Hei

Her er litt informasjon om noen endringer som blir gjort ved oppgraderingen...

Har ikke fått noe nærmere tidspunkt for oppgraderingen ennå, kun beskjed om at det normalt vil skje innen 10 arbeidsdager.

User / Display Names
Usernames and display names have been merged in IPS4. As the administrator, you may select which to keep during the upgrade process. Please note that this field will be the publicly displayed field for the user. Would you like to retain usernames or display names?

Brukernavn blir bevart!

Friends / Followers
Instead of friends, IPS4 features followers. A member now has the ability to follow another member without that being automatically reciprocal. You have the option of converting friends to followers, but please beware that this option may result in undesired notifications based on new content from followed members and we do NOT recommend you opt to convert. Would you like to convert friends data?

Venner blir ikke overført til følgere!

Question and Answer Forums
Previous versions of the software allowed enabling of "Mark as Solved" on a per-forum basis. IPS4 enhances this functionality by allowing members to ask questions and rate their answers. Would you like to convert existing "solved" topics or leave them as-is?

Blir værende som det er! (Tror ikke dette gjelder her hos oss, da dette jeg mener dette ikke er tatt i bruk)

En annen endring som kommer er at det blir mulig å "tagge" andre medlemmer.

En kan f.eks skrive @olela i ett innlegg, og den taggede brukeren vil da bli varslet om at de er nevnt i ett innlegg.

A det er så deilig å kunne klage litt.   :D

Liker ikke at det er blitt maks 2mb på bildefiler.  ;)

Grensen er nå oppdatert til 256MB, så det tror jeg burde holde for de aller fleste ;)

2 people like this

En annen endring som kommer er at det blir mulig å "tagge" andre medlemmer.

En kan f.eks skrive @olela i ett innlegg, og den taggede brukeren vil da bli varslet om at de er nevnt i ett innlegg.

Grensen er nå oppdatert til 256MB, så det tror jeg burde holde for de aller fleste ;)

Det er ikke alle som har noen grenser :D @olela trallalala.. 

1 person likes this

Først og fremst: takk for at du holder oss oppdatert og takk for at du gjør dette(administratorjobben) for oss alle Olela :)

User / Display Names

Usernames and display names have been merged in IPS4. As the administrator, you may select which to keep during the upgrade process. Please note that this field will be the publicly displayed field for the user. Would you like to retain usernames or display names?

Brukernavn blir bevart!

Er visst litt blond idag...

Kan du forklare forskjellen på "user-" og "display names"? 

Takk, takk :)

Slik det er i dag er det mulig å endre visningsnavnet ditt (det vi andre ser), og fortsatt ha det samme brukernavnet... Sikkert litt krøkkete beskrevet med kort fortalt er det mulig å ha to forskjellige navn.

Nå har jeg kikket litt i materien her, og det viser seg at for vanlige medlemmer er det ikke tillatt å ha ennet visningsnavn enn brukernavnet. Så det er ikke noe dere kommer til å legge merke til tror jeg... :)

Det forklarte det meste :)

Det vil også bli endel endringer utseendemessig for brukerene. -Forhåpentligvis til det bedre. ????

Mvh

Temaet bak grillet.no

nesten som plastisk kirurgi? Det er første gang jeg har sett at en webside lover utseendemessige endringer for brukerene  :D Krysser fingrene for at det blir til det bedre!

1 person likes this

Oi! Der røpet jeg en funksjon som kommer i versjon 5.0... ;)

Det jeg tenkte på denne gangen var at blant annet det røde temaet med røde/oransje farger blir borte. Fra starten av blir det nok veldig likt dette:

Fargene og slikt er det lett å endre, så det er ikke spikret i stein...

Temaet som brukes på mobil forsvinner helt. Det blir samme utseende på mobil og pc.

Nyhetene og "Siste aktive emner fra forumet" fjernet fra toppen av siden.

Etter oppgraderingen vil jeg begynne å tilpasse siden slik at det meste av informasjonen kommer tilbake, men på en litt annen måte enn i dag.

Grunnen til dette er at nyhetene tar veldig stor plass, og at "siste aktive emner fra forumet" gjør slik at vi lett glømmer de andre trådene som ikke er på "topp-5 listen".

Men jeg håper som sagt at mye av det samme vil bli presentert på en litt annen måte, som ikke tar så stort fokus. Det er tross alt på forumet og i bloggene det skjer.

Håper også at jeg kan lage ett litt større fokus på blogger og oppskrifter enn slik det er i dag...

Siden kommer til å være stengt imens jeg gjør den groveste jobben, så åpner jeg for alle dere andre og gjør finpussen underveis.

Kanskje noen av dere syntes det er litt unødvendig å oppgradere noe som funker. Men forhåpentligvis blir det til det bedre, også er det veldig store forbedringer for admin og moderatorer i forhold til slik det er i dag...

1 person likes this

Klaging er jo halve gleden med oppdateringer så vidt jeg vet :D

1 person likes this

Denne oppgraderingen kom tydeligvis mye tidligere enn jeg hadde regnet med. Plutselig var den der gitt.

Som dere ser er det en del utseendemessige endringer. Jeg kommer til å jobbe med å få ting litt nærmere slik jeg/vi vil ha det, men det kommer nok til å gå litt tid før alt er på stell.

Noen av oversettingene kan også være litt rare i begynnelsen, men disse skal jeg forsøke å luke ut fortløpende.

Det er forresten en feil med nettsiden som gjør at de fleste bilder og smilyer er borte. Jeg har kontaktet de som har kjørt oppgraderingen, og de skal se på det på mandag.

(Filene ligger på serveren, men det er et eller annet som gjør at systemet tror de ligger på en annen lokasjon enn det i virkeligheten gjør)

Ellers er jeg åpen for innspill. Er det noe dere savner eller mener burde fikses, si ifra.

Der tror jeg jammen jeg klarte å få alle bildene tilbake...

Det eneste jeg kan se som mangler nå er smilyene...

Der tror jeg jammen jeg klarte å få alle bildene tilbake...

Det eneste jeg kan se som mangler nå er smilyene...

1 person likes this

Sånn.... Nå TROR jeg smilefjes også skal være på plass :)

3 people like this

Flink du! :D

Det virker også som om bildene kommer rett vei når de legges inn fra mobil nå... ???? 

image.thumb.jpg.63b450de425c83683015be4c

2 people like this

Det er fint. 

Det viser ikke lenger hvem som trykker liker på poster. Skal det være sånn?

Ehhh... Nei

Det skal jeg se om jeg kan fikse :)

Sånn, nå tror jeg dere skal se hvem som trykker på "Liker"...

1 person likes this

Det gjør det. Ikke glem å grille mellom all masingen vår :smileys-barbecue-939155: 

Har dere forresten sett det har blitt noen endringer her nå?? Kjørte en oppdatering her i går, og jeg vakk litt da jeg så det var en del nytt... Det skal gjøre det lettere å følge med på hva som skjer, og så langt syntes jeg det ser veldig bra ut...

Dette fjerner vel egentlig behovet for kolonnen "Siste aktive emner" og kanskje også "Siste opprettede emner"?? Hva syntes dere?

Er det  noe dere lurer på eller som ikke virker skikkelig er det bare å si ifra...

I tillegg har det blitt lettere å finne knappen for "Ulest innhold" nå, så da skal det være enkelt å holde seg oppdatert...

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now