olela

Ny Thermapen lansert

4 posts in this topic

Kom til å tenke på hva forsikringsselskapene opplever rett rundt lansering av en ny Iphone... 

Kom til å tenke på hva forsikringsselskapene opplever rett rundt lansering av en ny Iphone... 

uff, du sier noe der - det er jo nok av dem som svindler forsikringsselskapene i større eller mindre grad, og det er liksom "helt greit"..

1 person likes this

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now

• Similar Content

• By olela
      Har fiklet litt med det nyeste termometeret til ETI nå. ThermoPop heter det, og det skal være et litt rimeligere termometer enn Thermapen som dere sikkert alle kjenner til.
      Kort fortalt er hovedforskjellen mellom disse termometrene at ThermoPop er litt tregere enn Thermapen. ETI oppgir 5-6 sekunder på førstnevnte, og 3 sekunder på sistnevnte. Andre forskjeller er at ThermoPop har lys, og roterbart display. Dette er ikke et folde-thermometer slik som Thermapen, men mer en "lollipop" form. Det følger også med ett etui for å beskytte proben så den burde være godt beskyttet.
      Har som sagt fiklet litt med det nå, og må si jeg er MEGET imponert. Har målt i både kaldt, lunka og kokende vann, og dette er omtrent like effektivt som Thermapen. (Jeg mistenker faktisk at det er samme probe som på Thermapen, men at de har måtte differensiere dem på papiret for ikke å ta for mange kunder fra den dyrere Thermapen.) Det viser riktignok temperaturen i hele grader og ikke i tiendeler slik Thermapen gjør, men for de aller fleste tror jeg ikke det burde være noe negativt. Det er ikke rakketforskning vi driver med akkurat...
      Det koster dessuten ca en tredjedel av Thermapen (17 vs 48 GBP), så dette er veldig mye termometer for pengene. I mine øyne gjør dette jobben minst like godt som storebroren, men prisen er betraktelig lavere.
      Mer info kan dere eventuelt lese på ENI sine nettsider.

• By Anthony
      Har noen forsøkt Sous Vide Thermapen?

Jeg handlet meg en sirkulator og kunne tenke meg en Thermapen, ser helst at jeg slipper å kjøpe begge.
      Jeg ser sous vide versjonen har smalere nål, har lite lyst til å knekke den i grillmat

http://sousvidenorge.no/produkt/sous-vide/tilleggsutstyr/sous-vide-thermapen

http://sousvidenorge.no/produkt/sous-vide/tilleggsutstyr/superfast-thermapen-sensor-type-termopar-k