olela

Meater, et HELT trådløst termometer

11 innlegg i emnet

Kom over denne artige saken på kickstarter.com... Et termometer som faktisk er helt uten en tråd... Går over Bluetooth, men kan også sende signaler via en repeater til wifi.

Fiffig sak.... Hva syntes dere?

https://www.kickstarter.com/projects/1977846026/meater-the-first-truly-wireless-smart-meat-thermom?ref=discovery

Endret av olela
3 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg liker konseptet.  

Pluss for bra batteritid, wifi mulighet og god usikkerhet.

Minus for manglende vanntetthet og  lite måleområde. 

Litt Hipster med tanke på utseende, men det gjør egentlig ingenting så lenge funkjsonen er bra. Billig blir den ikke, men jeg har lyst på... Og det er vel den beste grunnen til å kjøpe har jeg hært.

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De vil garantert få noen av mine penger. 

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må si jeg er litt imponert over denne jeg også. På papiret lover det i alle fall veldig bra. 

Kjekt at det er to sensorer i en, slik at du automatisk får temperatur i både kjøtt og grill.

Batteri tiden på 48 timer virker også veldig bra. Det eneste jeg er skeptisk til er rekkevidden. Kan tenke meg at den blir veldig begrenset inne i potta. Men de påstår de har vært forsiktige når de har angitt rekkevidden, så håper jeg tar feil. 

Bare dumt jeg ikke trenger noen termometer akkurat nå ;) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du var jo ganske edruelig sist du handlet olela ;-)

Sent fra min LT25i via Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken av mine edruelig handler er det sikter til, om jeg tør spørre? :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice. Nesten så jeg vurderer en donasjon:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser også at de som står bak heatmeter holder på med en oppgradering der den skal støtte Bluetooth. Det ser ut som om de også ønsker å bygge inn støtte for disse probene... Det hadde vært noe gitt :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken av mine edruelig handler er det sikter til, om jeg tør spørre? :D

Termometer fra ETI.

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åja, det var faktisk ett av mine mest fornuftige kjøp også det der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av EspenH
      Finnes det noen foretrukket termometer å bruke ved grilling, gjerne trådløse? Vi hadde sist helg et stuntgrillet lammelår (3kg) med bålgrop, gravde oss 30-40cm ned, haugevis(!) med ved og toppet det hele opp med 5 kg grillkull..for good measure. Kjøttet ble kjempegodt men jeg skulle gjerne hatt det litt mere rosa. Vet at termometerene skal tåle og stå i ovn osv. men lurte på hva brukere her på forumet benytter?
    • Av olela
      Maverick kommer med et nytt thermometer.
      Med Bluetooth, vanntette prober og mulighet for opptil 4 prober.

http://www.firecraft.com/product/maverick-et-735-bluetooth-thermometer-black/bbq-thermometers

Dette blir vel en direkte konkurrent til iGrill2.

Jeg for min del syntes at dagens løsning med egen mottaker faktisk er en av styrkene til Maverick. Klart det er fiffig og kjekt med Bluetooth, men syntes helt klart at både rekkevidde og pålitelighet er bedre på min Maverik ET-732.

Hva syntes dere?
    • Av olela
      ETI har også kommet med ett trådløst thermometer. Dette er vel noe ala Maverick og iGrill. Den kom vel egentlig i 2013, men jeg har i alle fall ikke sett den før nå...

Den sender med bluetooth, slik at du kan følge temperaturen på telefon, nettbrett og PC.
      Den har 2 prober, og kan fås i ett eget "BBQ-kit".

http://thermometer.co.uk/1002-bluetooth-thermometer-bluetherm-duo.html

• Av olela
      Det samme firmaet som har laget Thermapen har kommet med ett nytt thermometer seg jeg, Temptest 1. Denne gang med fast spiss, slik at det ikke kan foldes sammen slik Thermapen kan.
      Men til gjengjeld har den en fiffig funksjon som gjør at tallene "alltid" står riktig uansett hvordan du holder det. Kjekt for oss som er så heldige at vi er venstrehendte.

http://thermometer.co.uk/1095-temptest-smart-thermometer.html