olela

BBQ Saus

10 innlegg i emnet

Er det noen spesiell BBQ sauser dere anbefaler?

Pleier dere å kjøpe ferdige, eller lager dere sausen selv? Hva blir best?

Jeg har prøvd en del forskjellig, men havner alltid tilbake på samme igjen. Syntes det er veldig spennende å prøve nye ting, og liker egentlig det aller meste. Men så går det litt tid, og jeg smaker en av de "gamle" igjen, og vips er jeg tilbake der jeg var :)

De jeg har funnet jeg liker best er Sweet Baby Rays i forskjellige smaker, KC Masterpiece og Lip Lickin'. Har også noen som jeg ikke har fått smakt på ennå også, så jeg har noe å glede meg til. :)

Hva liker dere av slike ting? Er det noe dere vil anbefale andre å smake på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syns Lip Lickin´ er veldig god! Jack Daniels er jo også gode sauser!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lager selv. Har noen lyst til å prøve oppskriften ligger den inne på min hjemmeside www.grillisten.no

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der ja... Det der så jo godt ut. Kanskje jeg prøver oppskriften din en gang snart :)

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd Sweet Baby Rays og diverse fra Jack Daniels. Syns de er gode. Men tror nok at min favoritt kjøpe-saus er Santa Maria American BBQ Sauce Original. Den med hickory har jeg ikke smakt. Vi tilsetter jo røken selv. :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne har jeg lagd et par ganger. Har egentlig pleid å lage halv oppskrift.

8 dl ketchup, din favoritt eller egen produserte.
3 dl brunt sukker
1 dl hvit eddik

1 dl honning

0.7 dl soyasaus
3 ts malt ingefær
3 ts salt
4 ts sennep dijon
2 ts cayenne malt
4 ts hvitløk flak/malt
Grovt kvernet pepper

Blander alt i en bolle og kjører på med stavmixeren til det er blandet godt. Kan nok også blandes i en bolle med visp men er jo litt lat. Skal lage denne igjen til helga. Da skal mye forskjellig på grillen så det blir denne sausen, en Jack Daniels Glaze samt en eddikbasert saus til pulled porken.

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da venter vi i spenning på bilder fra grillingen din :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble en skuffelse når jeg kom hjem i dag. Det ser ut til at SousvideNorge.no har klart å sende med en eske for lite så alt man trenger for å montere lokket osv mangler. Prøvd å få kontakt med de i kveld men siden jeg oppdaga det kl. 21 i kveld var det dårlig respons på tlf/sms. Jaja. Får ta en oslotur i morgen for å hente de manglende delene. Ellers er egget stort!!! Tror ikke jeg kommer til å mangle grillflate nei :)

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant noen nye sauser i ferien. Måtte jo kjøpe for å prøve det ut.

Begge er faktisk med norske merkelapper, men Sticky Fingers finnes jo allerede så det er nok snakk om kun en om-tapping.

post-1-0-42096100-1374266344_thumb.jpg

Skal bli gøy å smake åkke-som! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå