Jørgen

Lettsaltet svineknoke

2 innlegg i emnet

Butikkene er fulle av billig lettsalta svineknoke. Noen som har erfring med å grille dette? Burde være potensiale for low and slow.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette blir meget bra low and slow. Jeg kjører knokene sammen med løk og øl en times tid før jeg hiver dem på rista. Der ligger de i timevis mens jeg pensler med ølblandingen. Blir veldig saftige og fine.

56c8c9bc032c0_2015-01-2319.17.27.thumb.j

Endret av NilsH
3 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av Ragnhild
      Etter at jeg har luftet stemningen for en ny oppgave på Facebook, så ser det du som om det er stemning for en ny runde.
      Råvaren denne gang er enkelt og greit "Svin". Dere kan bruke hvilken som helst del av grisen - og om det er noen som slumper til å bruke villsvin, så er det innafor. Kokt skinke eller bacon på pizza er også lov. Salat med skinke og er ikke innafor, med mindre du har grilla skinka først.. For det er selvfølgelig et krav at maten skal på grillen.
      Lett! Tenker du.. og det er helt riktig - denne oppgaven er lett. Men det er en liten twist.. grill og bbq trenger ikke være med amerikanske smaker - denne gangen vil jeg at dere skal reise østover smaksmessig - i stedet for vestover. Svinet skal enkelt og greit ha asiatiske smaker!
      Så da er oppgaven enkelt og greit - svin med asiatisk twist.

Legg ut bilde av resultatet i denne tråden, og lag gjerne en blogg om det. Fristen er 30.09, altså ut september
      Dersom det blir 5 eller flere deltagere, vil olela trekke ut en vinner som får en liten overraskelse
    • Av Umuligum
      Er det bare spesielle steder som selge spegris?
      Tenkte å røyke en spegris første gang jeg skal røyke noe som helst. :-)
    • Av ReneR
      Starter eksprimentet med å renskjære noen svinekjaker

Så en runde med din favoritt rub. og dijonsennep.

Klare for grillen

Det lukter eple..

Etter ca 2 timer påføres bbq saus og smør så pakkes de inn i aluminiumfolie

Må ikke glemme å "vanne" kokken....

Åpning

Pensling i en times tid...

Resultatet... .

Og det ble meget godt...