Sign in to follow this  
Followers 0
magus007

Månedens utfordring - August

16 posts in this topic

I august er utfordringen å lage vann i munn bakverk på deres foretrekne griller. Her gis det mye spillerom og høy takhøyde. Fruktkake, småkake, pizza, brød etc er alt heeeeelt innafor. Gleder meg til å se hva dere velger å vise at man kan lage på en grill :)

Sent from my SM-G900S using Tapatalk

4 people like this

Flott oppgave - det skal vi nok klare :) 

56cfcfcbbdd6dc7454186124291f928d.jpg

0f83ae04385809b23aebc4a82cfbbff3.jpg

8c10a54a426f94e7798d71e2303901e9.jpg

650ba78da202098be015f36b53d19ea1.jpg

Primobrød! 👍

4 people like this

stilig, David! Det ser ut som om Primoen egnet seg godt til å bake brød - temperatur og steketid? 

stilig, David! Det ser ut som om Primoen egnet seg godt til å bake brød - temperatur og steketid? 

Ca 200 grader, hadde det i til kjernetemperatur i brødet var minst 87 grader, tok 12-15 minutter, avhengig av størrelsen på brødet.

(Ja, det er fantastisk nerdete å bake brød til kjernetemperatur, men jeg liker det 😉)

Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk

1 person likes this

1 time siden skrev DavidRS:

Ca 200 grader, hadde det i til kjernetemperatur i brødet var minst 87 grader, tok 12-15 minutter, avhengig av størrelsen på brødet.

(Ja, det er fantastisk nerdete å bake brød til kjernetemperatur, men jeg liker det)

takk for tilbakemelding. Har et oppfølgingsspørsmål.. 87 grader? er det ikke deigete enda da? Jeg trodde brød trengte en kjernetemperatur på 96-97 grader.. 

Nei. Var ikke deigete, men oppskriften gav litt lite luftig deig. Så brødene blei relativt kompakte, men det gjør det gjerne av 100% grovt. ☺

1 person likes this

100% grovt gir kompakte brød ja - men det så jo veldig digg ut! Jeg må prøve en dag.. vi har jo bakesten :) Foreløpig har vi bare brukt den til pizza - denne mnd utfordring er en gylden anledning til å prøve andre ting! 

1 person likes this

Veldig fornøyd med resultatet selv også. Anbefaler evt å flytte det fra stein og opp på forhøyelsesrist for å ikke brenne bunnen. Tar jo litt lenger tid enn pizza. Hehe.

Det måtte bli cornbread! Lagd på Modern's Q. Ca 25 minutter på ca 220 grader. Bob's Red Mill Fine Grind Cornmeal. Yum.

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

5 people like this

Med skolestart i morgen, fyller jeg opp fryseren med polarbrød. Fra grillen :) jada, jeg kan også grille ;) 

image.jpeg

image.jpeg

1 person likes this

Her er mitt bidrag :) 

DSC_1055.JPG

2 people like this

Lagde pizza i dag. Sausen ble grillet i går. Eller, alle ingrediensene fikk seg en tur på grillen før de ble saus.

IMG_20160825_174714.jpg

6 people like this

Blei det ingen kåring og ny råvare for september?☺

Beklager sen kåring! Har vært opptatt med fødsel og påfølgende pappa aktivitet ;) Månedens vinner er (trommevirvel) DavidRS!!! GRATTIS! De brødene så fantastisk gode ut. Da overrekker jeg stafettpinnen til deg og gleder meg til neste utfordring :)

Sent from my SM-G900S using Tapatalk

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0