msteiro

Kjøpe pellets...kun BBQShop?

6 innlegg i emnet

Ble nylig den lykkelige eier av en Memphis Pro, og tenkte kjøpe litt pellets å ha "på lager". Vet at BBQShop har, men litt upraktisk ift åpningstider og trafikk, lurte derfor på om det er noen andre steder de selger det?

Greit å ha backup i tilfelle..

Første ladning med ribs kom fra Sverige i går, elgentrecote ligger på nå, og blir nok en bestilling hos Maximat neste uke :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jernia har.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah... Memphis ville jeg også hatt dersom jeg skulle ha pellets! Gratulerer!

Jernia har ja. Ellers finnes det noen lokale rundt forbi som har slikt også. Smart Fritid ville jeg tro, Seljord Varme.... Må bare leite litt blant spesialforretningene så finner du det nok :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker, sykt fornøyd foreløpig!

Sjekket på Jernia, men de hadde ikke, kanskje noe de tar inn spesielt pp butikkene som selger Trager etc...

Kan man bruke vanlig energipellets til direkte grilling etc, eller er de tilsatt noe som ikke egner seg?

Har tilgang på et par tonn, så kunne vært fint å ha en sekk stående som backup.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, jeg ville KUN brukt pellets som er beregnet til formålet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønte det etter litt lesing på nett.

Tenker jeg bestiller BBQRS Delight pellets hos Grillhouse.se fremover, kan få levert på hytten, så kan jeg ta med litt brisket hjem i samme slengen :) 

En del av Trager pelletsene er ren eik kun tilsatt aromastoffer. Unødvendig når man kan få ren lønn eller hickory til samme pris.

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av haavardk
      Hei!

Noen som har vurdert å bestille større mengder pellets for å få en bedre pris?
      Jeg synes det er i overkant dyrt med 240kr for 9 kg.
      Når jeg lager en svinenakke så går det gjerne med en hel sekk, da havner kjøttet på ca 200kr, og brensel på 240kr.

Noen som er med på å spleise på en pall fra USA eller lignende?

• Av svar
      Yo
      Jeg ser at butikker som bbqshop har mest røykved i pelletsform.
      Er dette likt å bruke som eks flis eller kubber? Blande det bare sammen med kullet?
    • Av Julius
      http://m.dinside.no/928419/hellstroms-pelletsgrill
    • Av olela
      The Norwegian National Barbecue Team fikk i natt 3.plass i Lamb - mens danskene fikk 3.plass i Poultry!

Klippet fra Facebook:

Craig Whitson
      What a day! After 6 years in Memphis we finally came in the Top 10 in the Mother of All BBQ Competitions. After a 3rd place in lamb yesterday we managed 8th place in Shoulder. I want to thank a talented, wonderful team (The Norwegian National Barbecue Team) for a once in a lifetime experience. I am humbled, happy and SO looking forward to sleeping on the plane back to Norway. The picture is me with my bud Bjørn Tore Teigen, The Prime Minister of Barbecue.