BBQking

Nytt medlem

4 posts in this topic

Hei, savner å grille og kom over denne fine siden. Ser ut til å være en side for likesinnede som meg som liker livets grillgleder. Har en XL green egg som jeg er utrolig fornøyd med. Legger ved et par bilder, det ene fra i sommer og  ja, dessverre slik det ser ut ute for øyeblikket. 

27072916_10155936553990359_7488990548320802297_n.jpg

21640798_10155550835390359_681808555956839783_o.jpg

1 person likes this

Velkommen skal du være! :D

Håper du finner oss på facebook også. For tiden skjer det nok noe mer der :)

Velkommen! :smelling-bbq:

Berre å måke av snøen og fyre opp! :D

Velkommen til grillet.no

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now

• Similar Content

• By VegardLofnes
      Andre halvdel av «Bbq-brødre hektet på smoking».

Har elsket matlaging lenge, og siden det ble kombinert med flammer har jeg vært solgt.

Har gjort endel prosjekter på gefühlen (lam på åpen flamme etc), og laget en smokebox med min bror der vi forsøkte oss på brisket.

Men vil ta steget videre, og få tips og lære av andre som har holdt på med dette lengre!
    • By Steinarlofnes
      Hei Vi er to brødre som i mange år har elsket matlaging og spesielt grilling. Vi har hatt flere gøye prosjekter med grilling av store stykker kjøtt over åpen flamme. Så bygget vi oss en svær smoker (røykboks) der vi lagde vår første brisket. Det var stor suksess! Vi er helt i startgropen, men er blitt hektet på smoking. Vi må lage brisket igjen.. og alle de andre klassikerne. Men det er søren ikke lett å få tak i de rette kjøttstykkene her i Norge. Så mens jeg googlet rundt fant jeg dette forumet. Endelig noen i fedrelandet som forstår hva vi snakker om.
    • By Harry
      Hei jeg heter Harald, men det var opptatt ,så det ble Harry
      Har grillet i mange år, (med gass) elsker å eksperimentere. Fugl, fisk, svin, storfe og grønnsaker.
      Det siste året har jeg "bodd" på youtube for å lære BBQ og Smoking.  Funnet mange kanaler som driver seriøs forklaring av begrepet, har også chattet med et par av dem(Texas) 
      Brisket, beefribb, og pulled pork er noe som står på listen " must do". Å tillage pullpork i 12 timer på en gassgrill tror jeg blir vanskelig med tanke på jevn temperatur, da gassgriller er full av hull og sprekker  Er nå på jakt etter en  smoker.  Jeg er her for å  dele av det jeg kan, og lære ting fra dere.
      Det som er det største dilemma er hva for type smoker jeg skal velge Pellet grill eller Offset Smoker 
      Håper noen her inne er ihuga bbqère som kan gi meg de beste tipsene.
      Harald

• By Soanca
      Heisann!

Nå har jeg allerede laget et innlegg (se nedenfor) før jeg presenterer meg, håper det er greit

Jeg har vel grillet omtrent hele livet, men da vanlig grilling, varmt og raskt. Nå i litt mer moden alder har jeg fått smaken på bbq og low 'n slow! NAM!

Har bodd i Bergen siden 1996, men vokste opp i Haugesund. Jeg (vi) har i tillegg til utepeisen m/grillrist en Weber Performer 57 cm med gasstenner. Gasstenneren var grei nok, men har sluttet å bruke den da jeg synes det er greiere å fyre opp med tennposer/-briketter. Bbq-er stort sett store stykker av storfe og gris, men også en del kyling hvis jeg bare har en times tid å lage maten på. Røyker med knyttenevestore bjørkevedbiter. Satser på å kjøpe en sekk eikeved i stedet før vedsesongen slutter. Fikk ikke fyrt opp Weberen i januar, men har grillet to ganger i februar, så grillsesongen 2017er i gang for min del  

Siden tilstrekkelig antall griller (n) visstnok følger formelen n + 1, så er jeg på jakt etter en eller annen kamado (tror jeg). Jeg har tidligere vurdert Traeger og Yoder, men jeg ser for meg at jo mer elektromekanisk, jo mer feil og problemer vil oppstå i fuktig vestlandsvær ved bruk av pellets. Kull og briketter er nok veien jeg går videre.

Håper på mange gode innspill og inspirasjon fra likesinnede

Jeg finnes også på Instagram under navnet soanca (kun bbq og annen matlaging, så langt )

Mvh André

• By MeatandMetal
      Heisan folkens,
      Har søkt og sett og lett, men finner ikke et definitivt svar. 
      Når det er snakk om butcher paper på yankeestansk (altså US-engelsk) er det det samme vårt gråpapir?