ivar91

kvalitet?

4 innlegg i emnet

er det noen her som har erfaring med denne grillen? ser etter en kamado grill. hatt weber og mange andre i flere år nå, men nå er det på tide og kjøpe noe som er bedre og mer holdbart.
jula har også en til ca 5-6 tusen, noen som har noe erfaring om disse grillene?
eller må man opp i 12000-15000 kr for en bra kamado grill?
http://www.badebutikk1.no/produkter/kamado-keramiske-griller/kamado-kullgrill/

https://www.jula.no/catalog/hage/utemiljo/griller-og-ildsteder/kullgriller/keramisk-kullgrill-004270/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De jeg har sett som har kjøpt fra jula eller badebutikk 1 har vært fornøyd, ikke hørt noe negativt enda.

kvaliteten på jula og badebutikk 1 er nok ganske lik, 

Skulle jeg ha kjøpt min første kamado i dag hadde jeg nok kjøpt den største fra badebutikk 1 og tenk at holder den i 5 år så er det greit.

så kan men heller kjøpe en dyrere om man liker kamado

men har man råd så kjøper man den man vil ha med en gang, selv er jeg veldig glad i min Primo oval XL. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ahaa. var på den villmarksmessa i dag, og der hadde de den kamado joe grillen. og han karen sa at de billige sånn som den fra jula , sprakk med en gang på vintern.
syns jo det hørtes litt merkelig ut da. men klart han skal jo selge sinne produkt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har en av de minste av de billige, og den har klart seg fint gjennom vinteren.

DSC_1573.thumb.JPG.4d7a55c1988fb35df3587a03ef02a7ce.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av ofolde
      Hei, oppdaget dette stedet i dag i min søken etter keramisk grill.
      Min Weber gassgrill har rustet en del denne vinteren, selv med trekk over.  Har fått tips at jeg denne gangen bør ta steget videre og satse på keramisk grill. Griller hele året. Liker å lage mat, så det nye kjøkkenet har dampovn. Sous Vide brukes også både til fisk og kjøtt.
      Har sett litt på Espegard sin keramiske grill. Noen som har noen erfaring?
    • Av Julius
      Vasket og vokset! 

• Av Bagde
      Hei!

Historiens våteste sommer i Bergen har ført til lite grilling men derimot mye nettlesing om grilling. Etter å ha oppdaget denne siden fattet jeg fort interessen for mulighetene i Kamado-grilling. Takk forresten, til alle som har skriver her inne, det er kjekt å oppdage andre som liker å nerde seg inn matlaging også!

En Q300 har til nå dekket behovet for grill i vårt rekkehus-hjem, men merker at den ikke klarer å inspirerer meg til "grillfest" (et hvert grillmåltid er jo en fest) like mye som lukten av ekte røyk fra kullgrill. Jeg har prøvd med røykeflis både i alufolie og webers egen røykeboks, men det blir allikevel ikke det samme. Etter først å ha utsatt alle eventuelle nye grillinnkjøp til neste år, snublet jeg plutselig (takket være cookies og målrettet reklame) over et tilbud på NetOnNet som var for godt til å gå forbi. En sort Kamado av merke KGF med 46cm grillflate er derfor straks på vei med posten, og grillsesongen er utvidet på ubestemt tid.

Det neste som gjenstår er å velge tilbehør. Har forstått at "divide & conquer" er bra å ha, men hva mer?

• Av olela
      Har tidligere lest rykter om at Kamado Joe skal komme med en ny topp til grillene sine.
      Nå har det første bildet kommet, men ikke noe mer informasjon rundt det foreløpig. Det ser ut som noe ala Smokware, så prinsippet er nok det samme.