SAS

Espegaard kamado

11 innlegg i emnet

Hei. Er det noen som har noen erfaring med espegaard sine kamado?

Driver å tenker på få en som er minst 60 cm. Vurderte egentlig primo oval og big kamado joe. Og kom plutselig over espegaard, er jo et kjent og bra norsk merkevare. Er det noen som har erfaringer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Nei,har dessverre ikke erfaringer med disse. Men dette er vel samme som blant annet Jula selger? Blir vel ikke helt overbevist de gangene jeg fikler på en, men mulig de på den lokale Julaen ikke har helt dreisen på å montere.
Uansett er vel dette Auplex kamadoer bare under ett annet navn. Tror det er lettere å få info om disse om du googler Auplex i stede.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg er litt på tynn is her, men er ikke espegaard sin kun en overpriset Auplex 

Man kan få en 61cm Auplex for 5700,- 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv om det er vår tror jeg ikke isen er sååå tynn ennå. Det er en Auplex tror jeg også ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er altså samme som badebutikk1 og jula selger. Da er den egentlig ikke så aktuell lenger. Kanskje jeg skal ta en tlf til Espegaard å høre :-)

Dere som har hatt en kamado en stund. Hva anbefaler dere. Trenger en på minst 60 cm og hvor jeg helst kan ha to soner. Vurderer primo oval, men den koster nest 16 k uten stativ eller noe utstyr. Alternativt big joe eller bge. Finnes det noen andre i den størrelsen som selges i Norge? Forsøkt å google en del men ender til slutt opp med de tre alternativene. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har erfaring med denne, og grillet litt på en slik men da fra Jula hvor den selges denne under merket: Axley

Og den er langt unna i kvalitet/finish/etc. fra for.eks. Kamado Joe og Monolith som eg har meir kjennskap til.

Dette er Kamadoenes "Lada" i mine øyne

Eg anbefaler deg heller Kamado Joe, spesielt 2017 oppgraderingen/modellen

Kamado Joe har vært meir innovativ en andre merker på pakninger, hengsler og fleksibilitet(Divide & Conquer)

Har ikkje hatt min BJ meir enn 3-4 måneder, men før dette har eg en Monolith Junior(samme keramikk som Kamado Joe) som eg har brukt ekstremt mykje siste 3-4år. Er veldig fornøgd så langt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

om du kjøper Big Joe, BGE eller Primo så er kvaliteten høy på de alle, så da blir det en smakssak. 

Selv falt valget på en Promo oval XL . da den har god kapasitet og virker mye nettere en de andre pga dybden. 
ps: har du vurdert en av premium merkene og du har økonomi til å kjøpe en av de. vil du aldri slå deg til ro og bli fornøyd med billig variant. "det er min egen erfaring" 

Lykke til med valget. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom man begynner å vurdere de "3 store" merkene, er valget lett i mine øyne.

Den nye Big Joe som kom i 2017 ser utrolig bra ut. Den nye air lift hengsla, fler-delt firebox, ny topphatt, pakning med livstids garanti(?) osv...

Her har de rett og slett lyttet på kundene og gitt de omtrent alt de ville ha. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg bestillt en Big Joe. Får den til uka :-) 

Takk for alle gode råd

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer! 

Fra Smart Fritid da eller? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
11 timer siden skrev SAS:

Da har jeg bestillt en Big Joe. Får den til uka :-) 

Takk for alle gode råd

Velkommen i "Big Joe klubben" :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av Hild
      Hei og takk for mye interessant lesning allerede!
      Har aldri eid noen form for grill så å lese andres erfaringer er gull verd. Kamado fanget min interesse med en gang jeg bestemte meg for å kjøpe grill. Har lest mye og sett mange videoer så nå klør jeg i fingrene etter å få den hjem, lære den å kjenne og sette i gang.
      Siden det er min første grill tok jeg ikke kjangsen på BGE eller KJ i tilfelle interessen dabber av. Fant mye positivt om Pit Boss på diverse forum og Youtube så jeg bestilte fra Badebutikk1.
      Kommer nok noen spørsmål etter hvert...
      Igjen, takk for mange tips!
    • Av borodino1812
      Ser Elkjøp selger noen keramiske griller de kaller "Kamado Sumo". Dette er ukjente greier for meg. Prisen er jo dog noe mer spiselig enn "de tre store". Noen som har erfaringer med Kamado Sumo?

https://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/grill-og-grilltilbehor/KS102501P/kamado-sumo-maxi-kullgril-102501p?scid=Pricecomparison2988

Jeg har en Weber Kettle 57 som nok etterhvert skal opp på hytta, da har jeg sett på 2017 modellen av Kamado Joe...men prisen da gett...
    • Av ivar91
      er det noen her som har erfaring med denne grillen? ser etter en kamado grill. hatt weber og mange andre i flere år nå, men nå er det på tide og kjøpe noe som er bedre og mer holdbart.
      jula har også en til ca 5-6 tusen, noen som har noe erfaring om disse grillene?
      eller må man opp i 12000-15000 kr for en bra kamado grill?
      http://www.badebutikk1.no/produkter/kamado-keramiske-griller/kamado-kullgrill/
      https://www.jula.no/catalog/hage/utemiljo/griller-og-ildsteder/kullgriller/keramisk-kullgrill-004270/
    • Av ofolde
      Hei, oppdaget dette stedet i dag i min søken etter keramisk grill.
      Min Weber gassgrill har rustet en del denne vinteren, selv med trekk over.  Har fått tips at jeg denne gangen bør ta steget videre og satse på keramisk grill. Griller hele året. Liker å lage mat, så det nye kjøkkenet har dampovn. Sous Vide brukes også både til fisk og kjøtt.
      Har sett litt på Espegard sin keramiske grill. Noen som har noen erfaring?
    • Av Julius
      Vasket og vokset!