2 innlegg i emnet

Har noen erfaring med Big Green Egg XL, evt. Primo Oval XL, eller vet noe om forskjellen på disse modellene? Og er det noen som kan si litt om evt. fordeler/ulemper i forhold til ordinære kullgriller? Og til sist, jeg har sett Andreas Viestad snakke varmt om bruk av ved i stedet for kull - det skulle jeg gjerne testet ut. Er det noen som vet om disse keramiske ovnene har plass for ved? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Dette er gode griller som kan brukes til mye. 

Hovedforskjellen mellom de du nevner er formen. Den ene rund og den andre oval. Det er en smaksak hva man foretrekker, men jeg liker runde bedt. 

Har du også sjekket ut Kamado Joe? Jeg hadde kjøpt en slik dersom jeg skulle handlet i dag. 

Alle disse er kullfyrte, vet ikke hvordan resultatet blir om man bruker ved dessverre. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av svar
      Yo
      Jeg ser at butikker som bbqshop har mest røykved i pelletsform.
      Er dette likt å bruke som eks flis eller kubber? Blande det bare sammen med kullet?
    • Av Eirikwn
      En kompis av meg skal ha fest i hagen, og har spurt om jeg kan hjelpe til med å grille en gjøkalv.
      Har lyst til å prøve, men har ikke gjort dette før.
      Har noen av dere noen tips til hvilken type grill og hvor man kan få lånt/leid denne?
      Hvor lang tid bør vi beregne med et "steama" dyr?
      Hvor får man tak i gjøkalven?
    • Av NilsH
      Noen som har erfaring eller i det hele tatt prøvd disse grillene. Frister å prøve og nå er jo prisen ganske god, pluss gratis frakt. http://www.bbqshop.no/produkt/pk-grill-og-smoker/
    • Av tbag
      Hei.

Har kjøpt 41 sekker med kull fra BBQSHOP, men får ikke plass til mer enn 30 sekker så da må 11 sekker ut.

Har da 11 sekker som selges for 200 kr pr sekk.

Koster 259 kr i butikk så slipper du frakt også:)  

http://www.bbqshop.no/produkt/t-ranch-charcoal-10-kg/

Må hentes i Trondheim (Tiller) hvor jeg bor. Sender ikke da det koster mer enn alle sekkene tilsammen.

Mobil: 92 48 58 35 
      Mail: kimakerholdt@gmail.com
    • Av EspenH
      Hvor mange griller har medlemmene her? Holder det med én? Har en Landmann gassgrill som er moden for utbytting. Etter at jeg ble medlem her fikk jeg lyst på kullgrill også