Stephan

Kyllinglår på kull/briketter

2 posts in this topic

Hei, hvordan får dere best resultat på kyllinglår med kull/briketter ??

Pakker dere den inn ? Eller bare i aluform og direkte eller indirekte varme ?

Eller bare rett over varmen ?

Fant ut at den sku være ferdig ved rundt 66grader, men syns den så fortsatt veldig rå/rosa ut der den lå på grillen.

Så æ lot den ligge litt ekstra, pluss at den hvilte i 10min.

Har en 57 kulegrill. (Landmann)

Venter spent...

Beklager sent svar. Her blir kylling grillet indirekte til den er klar, ingen innpakking nødvendig

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now

• Similar Content

• By Ragnhild
      Da er det klart for en ny råvare - denne mnd har jeg valgt Kylling.

her er det mange muligheter, dere! Helgrillet kylling, eller deler av kyllingen - alle varianter er velkomne! Gleder meg til å se hva dere finner på 

levert: 
      Jørgen x2
      84mm
      IvarS
      DavidRS
      ReneR
      magnus007 x2
      MagnusB

• By olela
      Her er noe å lese før du smiler fornøyd når du har funnet en kylling til 29,90 i kjøttdisken...

norske_kyllingmerker_tabell_2013.pdf

Kvalitet koster, er du villig til å betale for det?
    • By McBBQ
      4 kyllingfilèter
      1 mango
      1 habanero (kan bruke hvilken chili som helst avhengig av hvor HOT! man vil ha den)
      ¼ dl olje
      havsalt

Fjern steinen og skinnet på mango, fjern frøene i chili (frivillig) hvis du IKKE vil ha den veldig HOT!
      Ha mango, chili og salt i en blender og kjør til massen er jevn og uten klumper.
      Legg kyllingfilètene i en pose og hell over marinaden, klem ut det meste av luften og legg i kjøleskap. Vend posen et par ganger i døgnet under marineringen. Jeg marinerer i 3 døgn.

Grilles i aluminiumsform på indirekte varme (ca 180-190 grader) i ca 30 minutter
    • By olela
      Puh... I siste liten igjen. Denne gangen planla jeg å ta for meg månendens råvare i god tid, men du verden å tiden flyr.
      Jaja... Fikk da grillet kyllingvingene mine 1 dag før fristen

For en tid tilbake var det en liten fugl fra vestlandet som tipset meg om chicken lollipop. Kyllingvinger som ser ut som kjærlighet på pinne... Fiffig sak, og jeg MÅTTE jo selvfølgelig prøve.
      Dette er selvfølgelig en grill-tilpasset utgave av det som vanligvis blir kalt chicken lollipop.
      Her ingrediensene til dagens kosemat. Kyllingvinger, BBQ saus og bacon.

En MÅ bli imponert over dette. 8 vinger på til sammen 538g. DET er store vinger det!

Vingene ble flådd og deretter vrengt. Det minste beinet i vingen ble også fjernet.

Surret med bacon:

Klare på grillen...
      Jeg hadde faktisk planlagt å ta dette på Performeren, og hadde faktisk gjort den helt klar dagen i forveien. Men vind og regn gjorde at det ble gasset denne gangen dessverre...

Ferdig:

Servert:

Skikkelig bra dette. En stor bit, og hele vingen er spist opp. Smakte godt også, det blir jo aldri feil med bacon og BBQ saus.
      Baconet kunne med fordel blitt grillet litt mindre, men det får jeg eventuelt passe bedre på neste gang

Kunne også lagt aluminiumsfolie rundt "håndtakene", slik at det ikke ser så brent ut der. Men det er kun for det kosmetiske.

Om det er verdt tiden og arbeidet med å lage lollipop?? Veeel, kommer ikke å gjøre dette hver gang jeg skal ha vinger, men artig å ha testet. -Alltid gøy å prøve noe nytt...
    • By olela
      Jeg har full forståelse for at desember kan være en travel måned for mange. Månedens råvare bærer litt preg av det, for dette kan gjøres ganske raskt og enkelt. Men man kan selvfølgelig "ta den helt ut" også, dersom man ønsker det...
      Samtidig er dette noe jeg skulle ønske jeg så mer av her, for jeg syntes dette er skikkelig god mat.

Månedens råvare er derfor: Kyllingvinger. -Både overvinge og undervinger er selvfølgelig lov.
      Dersom det er noen som føler for vinger av and, gjess eller lignende, vel bekomme. Jeg vet ikke om det er mulig å skaffe slikt, men hvis noen vet råd, er det bare å sette i gang

Kos dere ved grillen, og ha en fin førjulstid alle sammen